societat
Fundesplai i Abacus, contra els estereotips de gènere en els jocs
Vora 200 treballadors de la Fundació Catalana de l’Esplai (Fundesplai) han participat en una acció simbòlica a la seva seu del Prat de Llobregat per afegir-se a la campanya Adam, la joguina que no existeix, que la cooperativa Abacus promou. L’acte va consistir a posar-se les ulleres màgiques per veure la realitat sense estereotips. D’aquesta manera es vol fer èmfasi en la necessitat de reflexionar sobre el paper que exerceixen els estereotips de gènere a l’hora de decidir els regals que es compren per Nadal.
La campanya que es promou aquestes festes inclou la venda d’un lot solidari que conté un manifest infantil i les ulleres màgiques. Aquests lots es venen a totes les botigues de la cooperativa Abacus i mitjançant el web online.abacus.coop, al preu de dos euros. El benefici de la venda d’aquests lots es destinarà íntegrament a Fundesplai i a la seva proposta educativa Encoratja’t, que durant aquest curs 2017/18 i també el curs 2018/19 promourà entre 85.000 infants i joves d’escoles i centres d’esplai la igualtat de gènere i la violència zero.
Fundesplai s’ha proposat dedicar l’any 2018 a combatre tot tipus de situacions de sexisme, masclisme, assetjament, LGTBIfòbia i tota la violència que se’n deriva entre els joves per tal d’aconseguir una societat més igualitària i lliure de tota mena de discriminació.