Societat

noves tecnologies

publicitat

Ni una notificació fora de lloc

Telefónica desenvolupa a Barcelona un sistema basat en intel·ligència artificial que ajuda les marques a contactar amb els usuaris quan estan més receptius

La meitat de la població creu que les alertes del mòbil distreuen

Les mateixes marques que van trobar en els telèfons mòbils una via directa per connectar amb la seva clientela estan veient ara que, davant la saturació de missatges i notificacions, les alertes al mòbil han perdut eficàcia i s’han començat a percebre com un destorb, motiu pel qual molts usuaris acaben silenciant o desinstal·lant les aplicacions. Per mirar de posar ordre a aquesta massificació, Telefónica ha desenvolupat una eina que utilitza la intel·ligència artificial i el machine learning amb l’objectiu d’ajudar les marques a enviar notificacions als usuaris just quan estiguin més receptius per interactuar-hi.

La plataforma Smart Notifications ha estat desenvolupada per l’equip de predicció del comportament humà que lidera Angela Shen dins de l’àrea d’Innovació de Producte al Centre d’Innovació de Telefónica a Barcelona. El seu objectiu és seleccionar automàticament el millor moment del dia perquè els usuaris rebin notificacions als seus dispositius, i per triar-lo utilitza l’aprenentatge automàtic prenent com a base la informació que generen els diferents sensors del mòbil i aplicant un algoritme que pot detectar l’avorriment humà en observar l’activitat d’una persona i tenint en compte factors com ara el moment del dia, el temps transcorregut des de la darrera trucada o l’últim missatge de text i la intensitat d’ús del telèfon.

Aquest procés s’aconsegueix sense comprometre les dades dels usuaris, ja que es realitza dins el mateix dispositiu, i els servidors no recopilen informació personal ni dades confidencials. Els creadors han posat aquest sistema a disposició dels programadors d’aplicacions que el vulguin utilitzar i remarquen que la seva utilització “permetrà a les marques estar més a prop del seu públic del que ho estaven fins ara”.

Diversos estudis interns de la companyia demostren que aplicant aquesta solució les possibilitats que els usuaris interactuïn amb les aplicacions creixen al voltant d’un 35%, mentre que les probabilitats que aquests desactivin les notificacions es redueixen un 40%. Aquest és el primer producte desenvolupat per Telefónica per pal·liar l’excés d’interaccions del mòbil, que la meitat dels usuaris consideren una clara distracció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Societat

Solidaritat en equip

Milers de persones participen en la Magic Line, una mobilització organitzada per l’Obra Social Sant Joan de Déu que culminarà diumenge amb una caminada

Col·lectius diversos com persones sense llar, immigrants i gent gran podran beneficiar-se dels diners recaptats

Els bons resultats de la iniciativa han fet que es faci fora de Catalunya

barcelona
 
MÀRIUS SERRA
Escriptor, comunicador i membre de la Secció Filològica de l’IEC

“La llengua és el que ens defineix com a humans en tota la seva amplitud”

Girona
 
Medi ambient

Entendre els animals, a l’abast de tothom

barcelona
 
la videoteca

“On he après a parlar en castellà si sóc català?” Un youtuber respon amb humor a la pregunta

BARCELONA
 

Treballadors d’Oxfam a Haití van amenaçar testimonis per tapar els abusos

Londres
 

Investiguen com tractar la diabetis tipus 1 amb intel·ligència artificial

GIRONA
 

Un 80% de les apps de salut posen en perill les dades

Barcelona
 
ALEXANDRA MILLÁN, AINHOA SERNA I SANDRA VERICAT
JUGADORES DEL BENJAMÍ I COORDINADORA DEL FUTBOL FEMENÍ DE LA UD UNIFICACIÓN BELLVITGE

“L’objectiu ara és consolidar el futbol base femení i continuar creixent”

Barcelona
 
CARLES LÓPEZ
PRESIDENT DE CREU ROJA OSONA

“Al Rebost Solidari l’any passat vam atendre 694 famílies d’Osona”

vic