Neix la marca europea Corpinnat per distingir els escumosos fets al Penedès
Els lligams amb el territori i la qualitat són els fonaments del nou projecte presentat a Sant Sadurní
L’impulsen sis prestigioses marques del sector
Impulsada per sis prestigioses marques del sector del cava –Gramona, Llopart, Nadal, Recaredo, Torelló i Sabaté Coca–, ahir es va presentar a Sant Sadurní d’Anoia la nova marca col·lectiva de la UE Corpinnat. La marca neix per distingir els escumosos elaborats al cor del Penedès, una zona delimitada a partir d’un estudi històric, geogràfic i geològic sobre la zona bressol del cava, que aglutina 46 municipis. Amb el territori i la qualitat com a fonaments del projecte, els impulsors de Corpinnat pretenen diferenciar, a partir del mes d’octubre, els escumosos que compleixin amb un estricte reglament d’ús.
Producció ecològica certificada, collita manual, vinificació íntegra en la propietat, predomini de les anomenades varietats històriques i autòctones, preu mínim garantit del raïm en contractes de llarga durada, i criances superiors als 18 mesos. Aquests són alguns dels requisits que els cellers hauran de complir per poder lluir la marca Corpinnat a l’etiqueta a partir de la tardor. L’objectiu és ressituar els escumosos originaris del Penedès amb un intens “vincle amb el territori”, tal com va explicar ahir el copresident de la nova associació, Xavier Gramona, i garantir que ho poden fer des de la DO Cava, la DO Penedès o fins i tot els elaboradors d’escumosos que no estiguin emparats sota cap DO. El copresident, Ton Mata, va assegurar que aquest projecte només té sentit des d’un esperit “integrador”.
El sommelier Josep Roca va ser l’encarregat de donar la benvinguda al nou projecte, en un acte que va tenir més de 150 representants d’entitats i institucions. Roca va remarcar l’oportunitat que representa aquesta iniciativa per a un sector que necessita sumar més que mai.
Ahir a la tarda, els impulsors es van trobar amb representats de més de 60 cellers interessats en el nou projecte.