Societat

L’Estat limita ara l’expansió de plataformes com Uber i Cabify

El Consell de Ministres aprova un decret urgent que estableix un màxim d’una llicència de vehicle de lloguer amb conductor (VTC) per cada 30 de taxi

L’executiu vol blindar així el sector davant una eventual sentència desfavorable del Suprem

El Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres un decret urgent per protegir el sector del taxi davant una eventual sentència desfavorable del Tribunal Suprem (TS) espanyol, que té sobre la taula el conflicte jurídic entre els taxistes i les empreses de lloguer de vehicles de turisme amb conductor (VTC) com Uber i Cabify. El govern espanyol estableix unes “condicions úniques” a tot l’Estat i estableix un màxim d’una llicència VTC per cada 30 taxis.

L’executiu de Mariano Rajoy eleva així al rang de decret llei el topall establert al Reglament de la llei d’Ordenament del Transport Terrestre, que està sent estudiat pel Suprem arran d’un recurs presentat per la Comissió Nacional de la Competència (CNMC) i Uber, que no volen restriccions en el nombre de llicències d’VTC. El decret urgent modifica alguns dels punts del reglament que està analitzant el Suprem, de manera que podria deixar sense efecte qualsevol sentència desfavorable.

Així, estableix com a requisit que les empreses que presten el servei de lloguer amb conductor han de prestar almenys el 80% dels seus serveis a les comunitats autònomes que els han donat la llicència. El govern vol limitar així la possibilitat que una única administració emeti llicències VTC que després s’escampin per altres territoris.

A més, el govern encarrega la a Conferència Nacional de Transports que presideix el ministre Íñigo de la Serna i que està integrada pels consellers autonòmics del ram “l’anàlisi i identificació de tots els aspectes de la reglamentació de l’Estat i autonòmica que puguin ser revisats per millorar la competitivitat i coordinació en l’àmbit urbà i interurbà de totes dues modalitats de transport”.

Foment defensa que l’objectiu de la norma és garantir un “desenvolupament harmònic” del mercat del lloguer de vehicles amb conductor “a tot el territori nacional”, compatibilitzant “l’aplicació de les normes reguladores amb les polítiques locals en matèria de taxi determinades per ajuntaments i comunitats autònomes”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia