Societat

ARNAU SANZ

EXPERT EN MÀRQUETING DIGITAL

“Tothom és un ‘influencer’, també ho és la meva mare”

Arnau Sanz dirigeix juntament amb Dani Casanovas l’agència de màrqueting digital Imagina, que ofereix solucions a les empreses per vendre a internet i fa també formació

En què treballa el màrqueting digital?
En ajudar les empreses a vendre per internet, sigui fent venda en línia, sigui fent arribar la gent a l’establiment físic, i sobretot en la captació de leads: a través de campanyes especials a Facebook, Instagram, Google, o de campanyes de neomàrqueting, fem arribar el missatge específic al target que hem seleccionat a través de la segmentació i que, per tant, s’interessen en comprar un producte. El públic és a molts llocs i el màrqueting significa saber on anar i amb quin missatge.
Tot un repte, amb la proliferació de xarxes socials.
Fa cinc o sis anys, quan van començar Facebook, Twitter i Instagram, fer un post era molt fàcil. Ara les plataformes són molt exigents, han crescut i ofereixen unes possibilitats a les empreses que requereixen una formació i una experiència que no estan a l’abast de tothom, i les agències de màrqueting són molt necessàries.
Les empreses tenen infrautilitzat el poder d’arribar als usuaris a través de les xarxes?
Empreses que fa molts anys que existeixen segueixen entenent les xarxes socials com posar un post al Facebook i tenir molts likes i comentaris. Per això la gent inverteix molt poc, perquè no coneixen el retorn que pot suposar per a l’empresa invertir en màrqueting digital. Són a les xarxes però no fan les coses bé perquè no coneixen ni tan sols tot el que es pot fer.
Parlem de xarxes socials tipus Facebook, Twitter, Instagram, o de posicionament al Google?
Parlem de tot. Quan el tècnic d’un ajuntament necessita una carpa industrial no anirà a Facebook a buscar-la, anirà a Google. Una empresa de samarretes per a home i dona anirà tant a Google com posarà missatges a Facebook i Instagram pagant, i amb els clics aconseguirà gent que compri. Si fas una inversió de 100 euros i aconsegueixes un retorn de 1.000 euros, la campanya haurà estat un èxit.
Com es comporta l’usuari amb els anuncis? Poden arribar a ser contraproduents?
La publicitat és un debat que està calent. Fa un parell de setmanes Google havia de presentar les noves plataformes i eines d’intel·ligència artificial, que significa que saben més de nosaltres que Facebook, i el seu únic ús és comercial. Sembla que tenim molt ben considerat Google, mentre que Facebook està més mal valorat tot i que fan el mateix: ens espien per oferir-nos la millor experiència publicitària. Per a l’usuari crec que és positiu, arribarà un punt que la gent agrairà que la publicitat sigui al més segmentada possible.
L’usuari viu en l’esquizofrènia d’exposar la seva vida a les xarxes i alhora reclamar privacitat de cara a l’ús de les dades.
És una qüestió de maduresa. Els usuaris han de saber que aquest model de xarxes funciona a canvi de poder tenir les nostres dades per un tema publicitari. Facebook i Instagram són un negoci.
WhatsApp tindrà publicitat?
La publicitat ja ha arribat a WhatsApp, potser no directament, però espien on escrivim i a qui escrivim, i aquella publicitat potser apareix a Facebook. Els 16.000 milions d’euros que va costar WhatsApp a Facebook són molts diners i crec que ja els té amortitzats. Una de les novetats d’enguany és el WhatsApp Business, amb què els usuaris podran contactar amb les empreses i resoldre problemes.
Les xarxes socials tenen usuaris molt diferenciats?
Realment no hi ha molta diferència. Potser sí que els més joves passen més hores a Instagram perquè és una xarxa més divertida i visual, però Facebook segueix creixent en usuaris a tot el món. És curiós que les xarxes es diferencien pel que fa a obtenció de dades. Linkedin està aconseguint unes dades que Facebook no pot tenir perquè els usuaris no els hi aporten, perquè Facebook és una xarxa social i Linkedin, professional.
Instagram és el regne dels ‘influlencers’?
D’influencer ho és tothom, també la meva mare quan em recomana què comprar o no. Una altra cosa és que la influència sigui gran o petita. Entre un influencer amb un milió de seguidors adolescents i un que té mil seguidors amb empreses al darrere potser aquest segon sortirà més a compte si vol vendre un producte a les empreses. El que funciona no és comunicar per comunicar, sinó amortitzar les inversions que es puguin fer.
En el futur immediat es preveu algun canvi en el sector?
No crec que hi hagi forat per a moltes més xarxes. Al contrari, potser algunes com Twitter cauran. No creix, no té clar el seu negoci. Facebook i Instagram s’han associat, Twitter ha quedat pel mig i això afecta els seus ingressos. En publicitat estem en un moment molt bo. El futur depèn de la base de dades, que és com pots fer una publicitat molt segmentada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
societat

Demanen que es revoqui la llibertat al pare del nadó mort

Seguretat

Cinc anys sense notícies de Julie

Lers (França)

El taxi vota avui si aprova un decret que frena els VTC

barcelona

Preocupació dels alcaldes selvatans per la inseguretat

santa coloma de farners

Girona planteja un “nou model” de policia municipal

girona
KHAOULA BOUMAAZA
ESTUDIANT DE PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES I INSTAGRAMER ‘ABSOLUTELY KHAOULA’

“Hi ha un mercat invisible i poc representat que factura bilions”

Girona
SOCIETAT

Multes als webs que promoguin l’anorèxia o la bulímia

Les entitats demanen un pla estable per acollir els MENA

Barcelona
societat

França i Espanya tomben el pla d’interconnexió de gas Midcat