Gastronomia
Per Sant Joan, musclos
Aquest divendres arrenca la setena edició de ‘Revetlles d’estiu amb musclos i cava’ al renovat mercat de Sant Antoni
Durant quatre dies s’oferiran més de 9.000 racions de musclos del delta de l’Ebre, a la marinera i amb cava
Els musclos del delta de l’Ebre conqueriran un estiu més el paladar dels barcelonins coincidint amb les celebracions de Sant Joan i Sant Pere. Per setè any consecutiu, la campanya Revetlles d’estiu amb musclos i cava, que té lloc a mercats de Barcelona i és impulsada pel Gremi de Majoristes del Mercat Central del Peix de Mercabarna i el Gremi de Peixaters de Catalunya, tindrà com a protagonista el musclo del delta de l’Ebre, que, segons els seus productors, en els mesos de calor es troba en el moment òptim de maduresa i sabor.
La Federació de Productors de Mol·luscs del Delta (Fepromodel) aporta més d’una tona de producte per a aquesta gran festa, que enguany es concretarà en set mercats barcelonins i en més de 9.000 racions de musclos cuinats a la marinera. El carismàtic mercat de Sant Antoni de Barcelona donarà el tret de sortida a la campanya aquest divendres, 22 de juny, a partir de les 11.30 h. L’Ajuntament de Barcelona, a través de l’Institut Municipal de Mercats, col·labora per segon any consecutiu en aquesta iniciativa.
Qualitat extraordinària
“Ja estem a plena producció i tenim una temporada d’una qualitat extraordinària, com feia anys que no vèiem. Gràcies a l’avinguda de l’Ebre amb molta aigua i molts sediments, els musclos han gaudit d’una gran quantitat de menjar”, explica Gerardo Bonet, gerent de Fepromodel. L’entitat preveu que aquest estiu la producció de musclo mediterrani serà d’uns 3,5 milions de quilos, un volum estable. D’aquesta quantitat, uns 700.000 quilos es produiran a la badia del Fangar entre els mesos de juliol i setembre, mentre que a la badia dels Alfacs es cultivaran uns 2,8 milions de quilos, des del maig fins al juliol.
La qualitat del producte, amb un sabor suau i una textura fina, fa que aquest musclo, comercialitzat amb la marca Marisc del Delta de l’Ebre, sigui cada vegada més apreciat. “Es tracta, a més, d’un mercat que cada dia valora més els productes de proximitat i de temporada”, explica Bonet, que remarca: “El nostre producte es cultiva en un medi natural que disposa de nombroses certificacions de qualitat ambiental i és reserva de la biosfera. El consumidor valora aquests aspectes.” En relació amb Revetlles d’estiu, Bonet afirma: “Notem els efectes positius de la campanya a Barcelona i com el volum de musclo comercialitzat durant les celebracions d’estiu s’està consolidant a la capital i àrea d’influència.”
‘Revetlletes’ i receptaris
La campanya estrena en aquesta edició Les revetlletes, tallers infantils que se celebraran conjuntament al tast popular dels mercats del Ninot (27 de juny) i la Llibertat (28 de juny), amb motiu de Sant Pere. En aquests tallers, guiats pels monitors del programa educatiu Creix amb el peix, els nens i nenes descobriran, tot pintant, tastant i jugant, que el musclo és un marisc molt saludable, com es cria, els beneficis del seu consum i com cal menjar-lo, entre altres aspectes.
També, com és habitual en aquesta iniciativa, la clientela dels mercats on se celebren les musclades rebran, a partir del 14 de juny i de la mà dels mateixos peixaters, un receptari amb diferents maneres de cuinar els musclos.