Societat

Brussel·les acusa Airbnb d’oferir un servei que va “en detriment del consumidor”

La CE ha rebut prop de 6.000 queixes sobre la plataforma d’allotjaments turístics aquest any

Brussel·les acusa Airbnb de proporcionar un servei que va “en detriment del consumidor”, incomplint la legislació europea. La Comissió Europea ha assegurat aquest dilluns que les condicions d’aquesta plataforma d’allotjaments turístics en línia van “en detriment del consumidor” perquè hi ha un “desequilibri significatiu” entre “els drets i obligacions” que tenen els usuaris i els amfitrions que lloguen els habitatges. Així, l’executiu europeu exigeix a la companyia que modifiqui “els termes i condicions” de la seva plataforma en línia perquè s’adeqüin a les normes europees de consumidors. Preguntada sobre els problemes municipals a la ciutat de Barcelona amb Airbnb pels allotjaments turístics sense llicència, la comissària de Justícia i Consum, Vera Jourová, ha afirmat que aquesta qüestió és competència dels estats membres i que l’executiu europeu s’està “centrant” en les condicions del servei. “Ens estem centrant en temes diferents”, ha dit Jourová. Tanmateix, la comissaria ha explicat que aquest any han rebut “prop de 6.000 queixes” sobre Airbnb. “Això és només la punta de l’iceberg”, ha avisat.

Drets dels consumidors

En concret, la CE considera que Airbnb incompleix la directiva europea sobre contractes deslleials. Per exemple, Brussel·les vol aquesta empresa d’economia col·laborativa no impedeixi als usuaris “demandar als amfitrions en cas de danys personals” o que, si ho permet, no traslladi les causes a “tribunals d’un país diferent del seu estat membre de residència”.

Preus clars

A banda d’exigir canvis en les condicions del seu servei, la CE, juntament amb les autoritats nacionals de consumidors, ha demanat a Airbnb que millori la transparència dels preus finals dels allotjaments que exposa a la seva plataforma digital. És a dir, vol que els usuaris puguin veure clarament d’entrada quin serà el preu total del lloguer vocacional “incloent tots els càrrecs i tarifes obligatòries”. També consideren que la plataforma d’allotjaments turístics no informa de manera clara als clients si els habitatges pertanyen a un “amfitrió privat o professional”, un fet que implica nivells de protecció del consumidor diferents.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

llengua

Recurs al TC de les famílies de l’escola de Canet reclamant que se’ls garanteixi l’immersió

barcelona
salut

Salut incorpora la prova de detecció del virus del papil·loma humà al Barcelonès Nord i Maresme i al Vallès Oriental

BARCELONA
infraestructures

L’estació del Nord de Barcelona es remodela i queda tota a planta baixa

barcelona
Serveis

Reforcen la cobertura 5G al litoral de Barcelona coincidint amb la Copa Amèrica

BARCELONA

Un marcador diferencia entre celiaquia i sensibilitat al gluten

Terrassa
SOCIETAT

L’ACA estudiarà com reduir el risc d’inundació del Monestir de Montserrat

Monistrol de Montserrat
ECONOMIA

Màxim recàrrec turístic a partir d’octubre: 4 euros per persona i nit

BARCELONA

Un estudi vincula mala salut i deteriorament emocional durant la pandèmia

GIRONA
salut

La barreja d’esport i música, per lluitar contra l’estigma de les malalties mentals, aterra al Berguedà

Olvan