Societat

BBVA, al capdavant de la transformació digital en els productes financers

El projecte preveu unir en un web material, consells i fòrums per a professors, pares i alumnes

En una nova edició de BBVA Open Talks, diversos experts van analitzar ahir a Barcelona el futur del sector financer davant la digitalització

Diversos experts en banca, en nous productes financers i en empreses fintech van analitzar ahir a Barcelona, en una nova edició de BBVA Open Talks, quin és el futur dels bancs i també del diner, i quines oportunitats hi ha perquè els bancs formin part del que va ser batejat com a “re-evolució digital”.

El director regional a Catalunya de BBVA, Joan Piera, va recordar que el panorama financer està canviant a gran velocitat i que les experiències que els clients reben a través de les noves plataformes obliguen els bancs a fer “una ràpida transició per convertir-se en companyies digitals si volen sobreviure en el futur oferint millors productes”. Piera va recordar també que BBVA no fa aquesta transformació en solitari i, com a exemple, va esmentar iniciatives com Open Innovation, nascuda per servir de pont entre l’ecosistema emprenedor i d’innovació i les unitats de negoci de BBVA, o Open Talent, la major competició de startups fintech del món.

Després de Piera, i en un primer debat, els ponents François Derbaix, d’Indexa Capital; Luis Maldonado, d’IFC, i Manuel Romero, d’Everis, van coincidir a confirmar les paraules de Piera en el sentit que, en un futur molt proper, la banca tradicional haurà de competir i aliar-se amb proveïdors de serveis financers, empreses no bancàries, que tindran grans bases d’usuaris i que estaran molt al dia del que voldrà el client. En aquest sentit, van insistir que el món dels productes financers canviarà molt i que els bancs tradicionals podrien no arribar a temps de la transformació si no han endegat ja aquesta adaptació a la “revolució” digital.

Per la seva part, Carlos Alba, de Wenalyze, va apostar, a més, per una personalització de l’experiència digital del client, el qual, va dir, “vol sentir-se únic”. “Actualment això és molt difícil, però el marc de millora en aquesta atenció personalitzada és molt gran”, va advertir Alba.

En un tercer debat, Ignacio Villoch, de BBVA Open Innovation; Marcos Toran, d’Easypayments; Guillermo Vicandi, de Bnext; David Jiménez, de Raisin BmbH, i Fernando Rodríguez, de Bizum, van concloure que actualment estem vivint el que van qualificar com a “punt d’inflexió a partir del qual els bancs podran demostrar si s’adapten. I en aquest àmbit, la directora de negoci DR a Catalunya de BBVA, Olga Escriu, va esmentar, en una darrera intervenció, productes com el Baby Planner, Bconomy, BBVA Valora o l’Agregador, que obren camí en la transformació de la banca digital.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

L’AENTEG trasllada la seva seu i estrena identitat corporativa

GIRONA
SOCIETAT

Trànsit preveu que 460.000 cotxes sortiran de l’àrea de Barcelona en un pont de la Mercè marcat per la pluja

BARCELONA
ciència

La UB i el VHIR s’alien per crear pell humana bioimpresa

Barcelona

L’Ajuntament fomentarà la salut i la mobilitat sostenible a la Sea Otter

GIRONA

Reparen el passadís i el vestíbul d’entrada de l’Escola Montjuïc

GIRONA

Parc Tramuntana vol impulsar la col·laboració amb els empresaris gironins

Girona

La Cambra de la Propietat defensa els contractes d’habitatge de temporada

GIRONA
Societat

Troben a Cervera una nova espècie de planta fòssil de la família de la vinya

Cervera
medi ambient

Argentona vol reduir a la meitat la població de coloms

Argentona