Societat

BBVA, al capdavant de la transformació digital en els productes financers

El projecte preveu unir en un web material, consells i fòrums per a professors, pares i alumnes

En una nova edició de BBVA Open Talks, diversos experts van analitzar ahir a Barcelona el futur del sector financer davant la digitalització

Diversos experts en banca, en nous productes financers i en empreses fintech van analitzar ahir a Barcelona, en una nova edició de BBVA Open Talks, quin és el futur dels bancs i també del diner, i quines oportunitats hi ha perquè els bancs formin part del que va ser batejat com a “re-evolució digital”.

El director regional a Catalunya de BBVA, Joan Piera, va recordar que el panorama financer està canviant a gran velocitat i que les experiències que els clients reben a través de les noves plataformes obliguen els bancs a fer “una ràpida transició per convertir-se en companyies digitals si volen sobreviure en el futur oferint millors productes”. Piera va recordar també que BBVA no fa aquesta transformació en solitari i, com a exemple, va esmentar iniciatives com Open Innovation, nascuda per servir de pont entre l’ecosistema emprenedor i d’innovació i les unitats de negoci de BBVA, o Open Talent, la major competició de startups fintech del món.

Després de Piera, i en un primer debat, els ponents François Derbaix, d’Indexa Capital; Luis Maldonado, d’IFC, i Manuel Romero, d’Everis, van coincidir a confirmar les paraules de Piera en el sentit que, en un futur molt proper, la banca tradicional haurà de competir i aliar-se amb proveïdors de serveis financers, empreses no bancàries, que tindran grans bases d’usuaris i que estaran molt al dia del que voldrà el client. En aquest sentit, van insistir que el món dels productes financers canviarà molt i que els bancs tradicionals podrien no arribar a temps de la transformació si no han endegat ja aquesta adaptació a la “revolució” digital.

Per la seva part, Carlos Alba, de Wenalyze, va apostar, a més, per una personalització de l’experiència digital del client, el qual, va dir, “vol sentir-se únic”. “Actualment això és molt difícil, però el marc de millora en aquesta atenció personalitzada és molt gran”, va advertir Alba.

En un tercer debat, Ignacio Villoch, de BBVA Open Innovation; Marcos Toran, d’Easypayments; Guillermo Vicandi, de Bnext; David Jiménez, de Raisin BmbH, i Fernando Rodríguez, de Bizum, van concloure que actualment estem vivint el que van qualificar com a “punt d’inflexió a partir del qual els bancs podran demostrar si s’adapten. I en aquest àmbit, la directora de negoci DR a Catalunya de BBVA, Olga Escriu, va esmentar, en una darrera intervenció, productes com el Baby Planner, Bconomy, BBVA Valora o l’Agregador, que obren camí en la transformació de la banca digital.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia