Societat

Més turistes alemanys valoren de Lloret la natura i el patrimoni cultural

L’ens mixt de promoció detecta un canvi de tendència i menys atenció a l’oci nocturn

El germànic és el quart mercat emissor, però es va reduir un 25%

L’ens mixt de promoció turística de Lloret, Lloret Turisme, ha detectat “un canvi de tendència” en el comportament dels visitants alemanys al municipi, afirma la gerent, Elizabeth Keegan. Mitjançant l’anàlisi de l’eina d’intel·ligència turística Mabrian, l’Ajuntament de Lloret constata com més turistes alemanys valoren de Lloret la natura, el turisme actiu i el seu patrimoni cultural.

Mabrian, adquirit l’abril del 2018, permet analitzar en xarxes socials “els interessos i la satisfacció dels productes turístics”, assegura Keegan. Recopilant les dades aportades pels visitants alemanys, s’ha deduït que és un públic que no només es desplaça a Lloret en temporada alta i que l’atreu menys l’oci nocturn: hi ha menys percentatge de joves de 18 a 24 anys –del 30 al 25%– i puja el nombre de 25 a 34 anys –del 48,4 al 54%.

Keegan assenyala que “la davallada d’aquest mercat del 2018 correspon a una davallada de turisme jove, i va alineat a una estratègia de la destinació”. L’any passat, Lloret va rebre 66.545 alemanys. Va ser el quart mercat emissor, rere l’espanyol (321.225 turistes), el francès (274.480) i el britànic (99.124).

Dels dies 6 al 10, a Berlín

Responsables de Lloret Turisme van ser la setmana passada (entre els dies 6 i 10) a Berlín, en una de les mostres turístiques de referència a Europa, junt amb les de Madrid i Londres. Hi va haver contactes amb operadors turístics i altres països de l’Europa central. També hi van ser representants de les empreses Garbí Hotels, Aqua Hotels, H·Top Hotels, Checkin Hotels, Evenia Travel Services, Traveltec i Viajes Olympia.

LA XIFRA

66.545
turistes
alemanys van visitar Lloret el 2018. El 2017 havien estat 89.903. N’hi va haver, per tant, un 25,9% menys.

LA FRASE

La davallada del mercat alemany és per un decrement dels joves i va alineat a un pla de la destinació
Elizabeth Keegan
GERENT DE LLORET TURISME

Més interès en sol i platja i turisme actiu

Lloret va rebre 1.165.841 visitants, segons dades del 2018 de l’institut espanyol d’estadística, l’INE. Van ser 43.655 més que el 2017 (1.122.186). D’alemanys, però, n’hi va haver un 25,9% menys –89.903 el 2017 i 66.545 el 2018–. L’interès dels alemanys va créixer en turisme actiu o natura (3 punts), sol i platja (2,3) i cultura (1,5), però va decréixer en oci nocturn (5 punts). Els Jardins de Santa Clotilde –108.779 visitants– i el Museu del Mar van ser els elements més visitats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un home mor en accident a l’AP-7 a Tarragona

Barcelona

Troben un nou sistema a les cèl·lules que les protegeix de possibles alteracions de l’expressió dels gens

Barcelona

A presó un estafador multireincident amb cinc ordres judicials pendents de detenció

Barcelona

Ningú sense aigua

barcelona

Les noves tecnologies seran claus en la gestió de l’aigua

barcelona

HM Hospitales crearà més centres per complementar el renovat Delfos

Barcelona

SOS Racisme alerta de l’increment de casos racistes entre veïns

Barcelona

Es disparen les multes a ciclistes a Girona

girona

L’exdirector de l’ACA Jordi Agustí, nou gerent del Consorci Costa Brava

girona