Més turistes alemanys valoren de Lloret la natura i el patrimoni cultural
L’ens mixt de promoció detecta un canvi de tendència i menys atenció a l’oci nocturn
El germànic és el quart mercat emissor, però es va reduir un 25%
L’ens mixt de promoció turística de Lloret, Lloret Turisme, ha detectat “un canvi de tendència” en el comportament dels visitants alemanys al municipi, afirma la gerent, Elizabeth Keegan. Mitjançant l’anàlisi de l’eina d’intel·ligència turística Mabrian, l’Ajuntament de Lloret constata com més turistes alemanys valoren de Lloret la natura, el turisme actiu i el seu patrimoni cultural.
Mabrian, adquirit l’abril del 2018, permet analitzar en xarxes socials “els interessos i la satisfacció dels productes turístics”, assegura Keegan. Recopilant les dades aportades pels visitants alemanys, s’ha deduït que és un públic que no només es desplaça a Lloret en temporada alta i que l’atreu menys l’oci nocturn: hi ha menys percentatge de joves de 18 a 24 anys –del 30 al 25%– i puja el nombre de 25 a 34 anys –del 48,4 al 54%.
Keegan assenyala que “la davallada d’aquest mercat del 2018 correspon a una davallada de turisme jove, i va alineat a una estratègia de la destinació”. L’any passat, Lloret va rebre 66.545 alemanys. Va ser el quart mercat emissor, rere l’espanyol (321.225 turistes), el francès (274.480) i el britànic (99.124).
Dels dies 6 al 10, a Berlín
Responsables de Lloret Turisme van ser la setmana passada (entre els dies 6 i 10) a Berlín, en una de les mostres turístiques de referència a Europa, junt amb les de Madrid i Londres. Hi va haver contactes amb operadors turístics i altres països de l’Europa central. També hi van ser representants de les empreses Garbí Hotels, Aqua Hotels, H·Top Hotels, Checkin Hotels, Evenia Travel Services, Traveltec i Viajes Olympia.
LA XIFRA
LA FRASE
Més interès en sol i platja i turisme actiu
Lloret va rebre 1.165.841 visitants, segons dades del 2018 de l’institut espanyol d’estadística, l’INE. Van ser 43.655 més que el 2017 (1.122.186). D’alemanys, però, n’hi va haver un 25,9% menys –89.903 el 2017 i 66.545 el 2018–. L’interès dels alemanys va créixer en turisme actiu o natura (3 punts), sol i platja (2,3) i cultura (1,5), però va decréixer en oci nocturn (5 punts). Els Jardins de Santa Clotilde –108.779 visitants– i el Museu del Mar van ser els elements més visitats.