Societat

L’AMB aposta per una taxa mediambiental com a substitució dels peatges

L’ens metropolità presenta el pla d’actuació en matèria de mobilitat per a un horitzó de sis anys

Sostenibilitat i transport públic, pilars del projecte

La fi dels peatges s’acosta de manera inexorable i ahir l’Àrea Metropolitana de Barcelona va avançar amb la formalització d’una proposta pròpia prevista dins del marc del pla de mobilitat urbana i que ara es pretén consensuar amb la resta d’administracions implicades en el debat. En aquest sentit, s’aposta per “reconvertir” els peatges de concessió que han de vèncer durant els pròxims anys a l’entorn de l’àrea metropolitana en una “taxa” que es defineix com de “congestió i contaminació per al vehicle privat”.

El debat sobre el futur dels peatges, que a finals d’any es concretarà amb la desaparició de la primera barrera a l’AP-7, entre Vila-seca i Castelló, l’ha liderat fins ara la conselleria de Territori amb la creació d’un grup d’especialistes que treballen en la formulació d’una proposta d’eurovinyeta. Qualsevol solució ha de ser consensuada amb el Ministeri de Foment, que és el que té la màxima competència en la matèria.

El pla aprovat ahir per l’AMB treballa en un horitzó de sis anys i s’aixeca sobre els pilars de la mobilitat sostenible, saludable i eficient amb la reducció de l’ús del vehicle privat i la potenciació del transport públic. En total són 102 mesures amb un cost estimat de 1.354 milions d’euros.

Una de les mesures immediates serà l’aplicació de les zones de baixes emissions, que suposarà la prohibició de circular per l’interior de l’anella de les rondes de Barcelona dels vehicles que no disposin de l’etiqueta ecològica. Aquesta prohibició es vol ampliar a altres zones del territori on s’implementaran limitacions d’accés a determinats vehicles o amb l’execució d’illes ambientals o zones amb un trànsit ordenat.

En el terreny del transport es vol potenciar la Xarxa de Bus Metropolità d’Altes Prestacions amb la construcció de carrils bus-VAO als principals accessos viaris de la ciutat de Barcelona.

LA DADA

27
per cent
menys de desplaçaments amb vehicle privat a la feina es vol aconseguir en l’horitzó del 2024.

Objectius ambiciosos amb vista al 2024

El pla aprovat ahir preveu, amb vista al 2024, una reducció del 50% de l’accidentalitat i un mateix nivell de reducció de persones exposades a la contaminació per diòxid de nitrogen o les que estan exposades a un alt nivell de contaminació acústica. Aquestes reduccions s’aconseguiran, entre d’altres, amb l’increment d’un 10% dels desplaçaments a peu, amb bicicleta o vehicles de mobilitat personal com ara els patins elèctrics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un estudi en una escola rural de l’Empordà conclou que no n’hi ha prou amb els símptomes per diagnosticar la Covid-19

Figueres
OLOT

La indústria càrnia, qüestionada en una concentració a Olot

Madrid defensa una reducció en la incidència de la Covid-19 durant les dues últimes setmanes

Madrid

Mor el conductor d’un turisme en una col·lisió amb un camió a Alpicat

alpicat

Al 74% de les aules no es pot mantenir la distància de seguretat, segons una enquesta de CCOO

Barcelona

Vergés insta Ayuso a actuar de forma més contundent en lloc de “tapar les seves vergonyes comparant-se amb Catalunya”

barcelona

Illa es reuneix aquesta tarda amb el conseller de salut de Madrid per valorar les mesures aplicades

madrid

Torna a baixar el risc de rebrot i la velocitat de contagi

Barcelona

Augmenten els joves amb discapacitat psicosocial

girona