Societat

Els taxis de Barcelona podran oferir preus fixos des de demà

Els taxistes que operin a través d’app donaran l’opció de contractar serveis amb cost tancat o bé pagar la quantitat que marqui el taxímetre

Els preus estaran basats en les tarifes vigents

Els usuaris del servei de taxis de Barcelona i la seva àrea metropolitana podran decidir a partir de demà si pagar un preu tancat, que sabran abans de començar el trajecte, pel recorregut que facin o bé abonar el que marqui el taxímetre al final del viatge. La possibilitat de viatjar amb la tarifa de preu tancat estarà disponible en les aplicacions que permeten contractar serveis de taxis i s’anirà implantant de manera gradual, a mesura que els vehicles condicionin els taxímetres.

Els usuaris que contractin els viatges a través de les app podran saber a través del telèfon mòbil quin és el preu que hauran de pagar un cop hagin introduït el punt d’inici i de final del trajecte. Els preus, que han estat aprovats pel Consell Metropolità del Taxi i la Comissió de Preus de la Generalitat, estan regulats i es calculen a partir de les tarifes vigents aquest any. Estan basats en el cost de baixada de bandera i el preu per quilòmetre recorregut i inclouen els suplements. Segons l’Institut Metropolità del Taxi, l’adaptació dels vehicles s’anirà fent de forma gradual i cada cop n’hi haurà més que oferiran aquesta possibilitat de pagament, similar a la que ofereixen les plataformes de VTC però en aquest cas amb preus regulats, que no varien en funció de les condicions meteorològiques o de la demanda.

D’aquesta manera es vol donar resposta a les demandes del sector per implantar les noves tecnologies i apropar-se més a les necessitats dels usuaris i, al mateix temps, incentivar les empreses que ja fan servir apps per oferir els seus serveis.

Des del sector del taxi, Alberto Tito Álvarez, portaveu d’Élite Taxi, assegura que veuen amb bons ulls la mesura, i hi afegeix que l’aprovació i posada en marxa de la nova tarifa de preu tancat dona resposta a una demanda del sector. Tot i això, Álvarez reclama que es vagi més enllà i que es creï “una app pública oberta a tots els taxistes” perquè, segons diu, donaria més garanties de servei als usuaris. Han fet la petició perquè s’inclogui en l’avantprojecte de llei de transport de viatgers en vehicles de fins a nou places.

Álvarez manté que molts dels que opten per les VTC “ho fan perquè els ofereixen un preu tancat, encara que en la majoria dels casos sigui més car que un servei de taxi” ja que les VTC no tenen tarifes regulades i poden variar els preus en funció de diverses variables com ara l’oferta i la demanda. El portaveu d’Élite Taxi creu que el preu tancat no variarà gaire del que es paga amb el taxímetre, però no estarà condicionat per incidències puntuals com ara un embús a causa d’un accident a la carretera.

LA FRASE

Ens agradaria anar més enllà i que hi hagués una app pública oberta a tots els taxistes
Alberto ‘Tito’ Álvarez
Portaveu d’Élite taxis

Simulador de conducció al metro

Els tècnics de les línies 9 i 10 del metro de Barcelona, les úniques de conducció automàtica que funcionen a l’Estat espanyol, es formaran amb un simulador de conducció automàtica que desenvoluparà l’empresa Alstom. El simulador inclou una estació de realitat virtual i crea obstacles i situacions reals, com ara recorreguts. D’aquesta manera, els operadors poden entrenar-se en la ràpida resolució d’incidències a les línies automàtiques per evitar que la xarxa i el servei quedin afectats davant de problemes. Entre d’altres, es programen exercicis sobre avaries del tren, condicions de la senyalització, incidències mediambientals o densitat de passatgers. L’ús d’aquest simulador permet entrenar els tècnics per mantenir la seguretat ferroviària sense necessitat d’aturar la circulació real o fer talls al metro.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia