Societat

Canviar de mòbil o altres dispositius electrònics pot provocar estrès

Un nou telèfon, la primera instal·lació d’un ordinador o la configuració del wifi, els problemes més estressants per als usuaris. Un estudi de MediaMarkt estableix que cada vegada més els clients valoren molt positivament un servei professional extern d’assessorament integral i ajuda

Actualment, la tecnologia genera excel·lents oportunitats per connectar les nostres vides, però, vivim múltiples situacions en què perdem el temps i això ens frustra, com quan no ens arriba el wifi a tota la casa o quan no sabem connectar Netflix al televisor. Mantenir-se a dia amb l’última tecnologia o fer que funcioni és, en nombroses ocasions, una preocupació; en alguns casos ens enfrontem a una nova problemàtica que els experts anomenen tecnoestrès.

Segons l’informe Tecnoestrès dels espanyols, presentat recentment per MediaMarkt Iberia, pràcticament tots els enquestats, (88%), en un estudi que analitza l’ansietat tecnològica i les causes que la provoquen, afirmen sentir estrès –poc (19,7%), una mica (24,6%), bastant (28,9%) o molt (14,8%)– quan s’enfronten a la instal·lació o la reparació d’un dispositiu electrònic, i 4 de cada 10 traslladen sentir-se bastant o molt aclaparats davant d’una situació d’aquesta mena. Només un 15% dels homes i un 10% de les dones diuen no estressar-se per un problema tecnològic. Pel que fa al nivell de coneixements tecnològics, només un 6% es considera un “expert” i creu que està al dia de les últimes tendències, davant d’un 56% que considera que té certs coneixements i el 8% que reconeix no tenir-ne i que sempre demana ajuda. Aquesta franja s’accentua a partir dels 55 anys.

Els joves no s’estressen tant per un nou mòbil, però sí per configurar el wifi. Les causes principals de buscar ajuda són el desconeixement o la falta de temps.

El “tecnoestrès” és una resposta inadaptada i amb alt cost emocional de la persona, a causa de la desconfiança i el rebuig als canvis tecnològics, generalment per falta de coneixement i preparació.

Conscient d’aquesta problemàtica, MediaMarkt ha seguit en els últims anys una estratègia de transformació digital que posa especialment el focus en l’aposta per la conveniència del client a través dels serveis i l’omnicanalitat. “L’objectiu és acompanyar el client en el món digital, convertir-se en el seu soci i ajudar a treure el màxim partit de la tecnologia. En aquest sentit, les nostres botigues físiques inclouen zones especialment dissenyades per facilitar les gestions relatives a serveis”, explica Alejandro Codina, chief services officer de MediaMarkt Iberia. “A més, des de l’any passat, i gràcies a la nostra aliança amb la start-up sueca Tech Buddt, un equip de tècnics ajuda els clients amb qualsevol tipus d’assistència tecnològica a la llar. Des de la posada en marxa d’aquest servei, hem superat els 12.000 serveis a domicili, amb un nivell de satisfacció per sobre del 60%”, conclou Codina.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Educació recomana que els deures no siguin excessius

Barcelona

La Intersindical-CSC critica el “projecte de llei Aragonès” i reclama “revertir les externalitzacions”

Un ferit greu i un de lleu en un accident entre dos camions a l’A-2 a Cervera

Cervera

Més multes a qui pidoli, a Girona

girona

Creuers, rutes per Europa i el sud-est asiàtic són les destinacions que triomfen

Barcelona

Catalunya manté el lideratge turístic a l’estiu

Barcelona

Els bombers realitzen 174 serveis durant la revetlla de Sant Joan a la demarcació

girona
Gastronomia

Els Roca passen a l’Olimp

Barcelona
LLUÍS PUIGDEMONT
PRESIDENT DEL CONSELL DE COOPERACIÓ AL DESENVOLUPAMENT, DIRECTOR DE SERGI

“Cal que les administracions s’esforcin per arribar al 0,7%”

Girona