Societat

JOAN COSTA

CAP DE L’ÀREA DE TRÀNSIT DELS MOSSOS D’ESQUADRA DE LA REGIÓ POLICIAL DE GIRONA

“Ha tornat a pujar la mobilitat”

Cada tres mesos es fa un estudi de l’accidentalitat

Setmanalment, es planifiquen uns 950 serveis operatius de trànsit

Q
uines solen ser les artèries viàries de la demarcació més utilitzades
?
L’AP-7 té una intensitat mitjana diària molt elevada. Altres eixos concorreguts són l’N-II/A-2 i la C-25. Tot i això, també hi ha altres carreteres potencialment fortes. A l’hivern incrementa la mobilitat en zones de muntanya, sobretot per adreçar-se a les pistes d’esquí, i en les connexions amb Andorra. Aquí tindríem, per exemple, l’N-260 i l’A-26. I des de Setmana Santa i durant l’estiu hi ha molta intensitat de trànsit, principalment els caps de setmana, per anar cap a la Costa Brava. Les vies amb més pas de vehicles en l’època estival són l’AP-7, la C-35, la C-31, la C-66, l’N-260, la C-260, la C-65, la C-63 i la C-25.
La mobilitat va en augment?
Ja fa uns anys que va pujant. Arran de la crisi, va quedar una mica més aturada, però va tornant a agafar embranzida. Tenim unes variacions a l’alça en els pics d’hivern i d’estiu, si bé el volum de vehicles és força constant al llarg de l’any a les comarques gironines, per on passen les principals vies de comunicació amb França, amb la resta de Catalunya i amb l’Estat.
I quins controls són més comuns?
Cada tres mesos fem un estudi de l’accidentalitat. I, d’acord amb els resultats, els adaptem. Si hi ha trams on s’originen més sortides de via, hi augmentem els controls de velocitat o els d’alcoholèmia. Setmanalment, preveiem uns 950 serveis operatius a les comarques gironines focalitzats en la prevenció de l’accidentalitat. S’acaben fent un 61% dels controls planificats perquè solen sorgir incidents en què han d’actuar els agents i, per tant, n’hi ha que s’han d’anul·lar.
Com es fa la planificació?
Les vies principals les controlem tot l’any. Per exemple, ens ocupem de la vigilància al tram gironí de l’AP-7: des del km 0, als Límits, fins al 100, a la frontera amb les comarques barcelonines. Les carreteres on situem més controls són l’AP-7 i l’N-II. D’altra banda, a l’hivern ens centrem també més en la muntanya, a la Garrotxa i al Ripollès. I, a l’estiu, focalitzem reforços a les zones costaneres i tenim en compte que hi ha moltes festes majors i llocs lúdics que obren, com ara carpes i discoteques. Això comporta un plus a l’hora de reconduir els controls i adaptar-los a certes franges horàries: coincidint amb l’obertura dels locals per enviar el missatge que som presents a la zona, i també després, per evitar que se surti a la carretera en unes condicions que no siguin adients. I, a partir de Setmana Santa, cada divendres i dissabte s’estableixen mesures especials per facilitar l’accés a la costa i més fluïdesa en el trànsit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’‘Open Arms’, comissat

lampedusa

El mosquit tigre, establert en un 80% dels municipis

girona
SOCIETAT

Un mort i nou ferits en un xoc frontal d’un cotxe i un autobús

Palau-sacosta reclama càmeres de vigilància

girona

El ball pla d’Olot necessita més dansaires

OLOT

Prop de 150 actes en cinc dies a les Festes del Tura d’Olot

OLOT

Més públic a les festes d’agost de Banyoles

BANYOLES
Confirmen la pena de 24 anys a un home per matar la parella el 2016
societat

Confirmen la pena de 24 anys a un home per matar la parella el 2016

Reglament per als vols en parapent a la serra Cavallera

SANT JOAN DE LES ABADESSES