Societat

La Santa ja ha rebut un 40% més de públic que l’any passat

El recinte lúdic, amb gastronomia, artesans i música a Santa Cristina d’Aro, enfila el cap de setmana final havent superat ja les 140.000 visites

El recinte de lleure de La Santa, que aplega una oferta de gastronomia, artesania, música i activitats per a la mainada, tancarà demà a la nit la temporada havent incrementat els registres de públic per sobre del 40%, en comparació amb l’any passat. Aleshores van superar la barrera dels 100.000 visitants, però aquest estiu divendres ja havien depassat els 140.000, en espera que entre les dades d’ahir, avui i demà arribin a 150.000.

El responsable de la iniciativa al Club Horse de Santa Cristina d’Aro, Julio Rico, atribueix part de l’“èxit” a l’“aposta decidida pel públic infantil i familiar”, fins i tot a la zona del privé. La xifra d’usuaris de les activitats per a la mainada, com ara els ponis o el nou bosc d’aventura, ha crescut un 42%, i hi influeix la tendència de pares a sortir a fer una copa sense renunciar a tenir les criatures a prop. Però també esmenta un altre factor per al seu optimisme: el volum d’estrangers es dispara del 12% al 40%, amb un pes destacat sobretot al juliol. Pel promotor, són gent que “ho explicaran quan tornin a casa, i garanteix la continuïtat”.

Els registres només comptabilitzen les entrades en vehicle, de manera que poden ser superiors, perquè també hi arriben veïns del poble caminant. En matèria gastronòmica, aquesta temporada s’han obert a ofertes amb bona acceptació, com ara la gastronomia japonesa o l’àrab, a més de la mediterrània.

Impacte en xarxes socials

En l’estratègia per atraure públic, els responsables del recinte valoren l’impacte de les imatges i opinions a les xarxes socials, sobretot Instagram. En conjunt, ja comptabilitzen més de 700.000 visualitzacions de fotografies difoses, a banda dels perfils corporatius, espontàniament pels mateixos assistents. Una bona reputació a les xarxes en què també destaquen les 81.000 peticions d’informació per arribar-hi a través de Google.

LA XIFRA

150.000
assistents
és el repte que esperen assolir els responsables de La Santa demà, quan tancaran la temporada.

Anàlisi de l’impacte econòmic

La despesa mitjana directa, calculada en funció de la facturació total del recinte i els paradistes, és d’uns 43 euros per assistent, amb un impacte econòmic a la zona superior, segons dades de l’empresa, d’uns 40 milions d’euros. Però també comptabilitzen la de les 302 persones que hi han treballat durant la temporada, moltes de les quals de fora de Santa Cristina d’Aro i que Rico explica que han contribuït a dinamitzar negocis hotelers del poble al llarg dels dos mesos. Malgrat això, el permís d’activitat es continua renovant d’any en any, cosa que no impedeix que preparin la pròxima temporada estival, però que no ajuda a plantejar obertures puntuals per Nadal o Setmana Santa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Serveis

Reforcen la cobertura 5G al litoral de Barcelona coincidint amb la Copa Amèrica

BARCELONA

Un marcador diferencia entre celiaquia i sensibilitat al gluten

Terrassa
SOCIETAT

L’ACA estudiarà com reduir el risc d’inundació del Monestir de Montserrat

Monistrol de Montserrat
ECONOMIA

Màxim recàrrec turístic a partir d’octubre: 4 euros per persona i nit

BARCELONA

Un estudi vincula mala salut i deteriorament emocional durant la pandèmia

GIRONA
salut

La barreja d’esport i música, per lluitar contra l’estigma de les malalties mentals, aterra al Berguedà

Olvan

El museu que més vocacions científiques genera està de celebració

Barcelona

La UE fixa el rumb cap a una IA a dues velocitats

Barcelona
salut

Prova pilot per tractar trastorns alimentaris amb realitat virtual

Tarragona