Societat

Més mobilitat compartida a Barcelona

Un estudi de la fundació Creafutur analitza els hàbits en els desplaçaments

L’ús dels serveis de mobilitat compartida s’ha incrementat en deu punts en els darrers dos anys, segons el baròmetre Els ciutadans i els nous models de mobilitat urbana a Barcelona, elaborat per la fundació Creafutur i finançat per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), Barcelona Serveis Municipals (BSM), Pedalem i el Servei Català de Trànsit (SCT). L’estudi analitza els hàbits actuals de mobilitat dels ciutadans en els desplaçaments diaris entre la regió metropolitana i Barcelona i compara els resultats amb la primera edició del baròmetre, feta el 2017. Per fer-lo s’han enquestat 3.001 persones de més de 18 anys de Barcelona i la seva regió metropolitana.

Les dades obtingudes assenyalen la tendència encara molt incipient a deixar de tenir vehicle propi, tot i que entre els que no en tenen sí que creix el volum de persones que afirma que no en volen comprar cap. Només un 17% afirmen que en compraran un, mentre que el 2017 eren el 26%.

El 65% dels usuaris del transport públic estan satisfets, mentre que més de la meitat dels enquestats afirmen que l’alternativa a fer servir el cotxe dintre de la zona de baixes emissions que més els convenç és conduir fins a un aparcament de dissuasió i agafar transport públic per accedir al centre de Barcelona. Un 43% estudiarien la possibilitat d’adquirir un vehicle no contaminant. I és que els vehicles elèctrics i híbrids guanyen interès respecte a l’opció de vehicles amb combustible fòssil. Del 39,2% dels enquestats que afirmen que tenen la intenció de comprar-se un cotxe en els propers anys, el 16,9% optarien per un vehicle elèctric o híbrid, mentre que només el 12% n’adquiririen un de combustible fòssil.

La millora del transport públic, combinada amb els serveis de mobilitat, faria que més d’un de cada quatre conductors, el 27%, renunciessin a l’ús del vehicle privat. Els serveis de cotxe compartit i Bicing elèctric són els que consideren que complementen millor el transport públic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia