Societat

Colau pressiona el govern pel tramvia fent una obra prèvia

Abans de l’estiu arrencaran els treballs d’ampliació del col·lector de la Diagonal, per sobre del qual haurien de passar les futures vies

Janet Sanz apunta al 2021 com a data d’inici dels treballs del nou tram

El projecte d’unió del tramvia a través de l’avinguda Diagonal implica prolongar dos ramals d’aquest sistema de transport públic terrestre; implica també dues administracions, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona, i d’aquestes dues la que té més interès en la seva realització és, evidentment, la que representa els veïns de la capital, principals beneficiaris del projecte. En aquesta lògica de les coses, l’Ajuntament ha decidit passar a l’ofensiva i, tot i l’aparent bon clima d’entesa que hi ha entre les dues administracions per tirar endavant el projecte, ha pres la iniciativa posant fil a l’agulla a una obra d’infraestructura hidràulica prèvia i indispensable sobre la qual es construirà després la infraestructura de transports. Ben bé es pot dir que el futur tramvia que ha de circular per la superfície de l’avinguda Diagonal començarà a veure la llum gràcies a la realització d’una obra que transcorre pel subsol de la ciutat.

L’obra en qüestió suposa l’ampliació del col·lector de l’avinguda Diagonal, entre el carrer Girona i el passeig de Sant Joan. És la gran canalització subterrània que recull les aigües pluvials que baixen del barri de Gràcia, pel subsol del carrer Milà i Fontanals, primer, i del carrer Girona després, i també per la xarxa de clavegueram del subsol del passeig de Sant Joan. Aquesta infraestructura ha quedat obsoleta i s’ha d’ampliar, fet que obligarà a rebentar l’asfalt a la Diagonal, en un dels trams on en un futur ha de circular el tramvia i fer-ho, evidentment, abans que s’instal·lin les noves vies.

L’obra del col·lector, que doblarà la seva capacitat, costarà 7,7 milions d’euros i ja ha rebut el vistiplau de l’equip de govern, que ara la posarà a licitació. Segons va anunciar ahir la regidora Janet Sanz, els treballs han de començar el mes de juny que ve i hauran d’estar enllestits a mitjans de l’any vinent.

Amb la posada en marxa d’aquests treballs, l’Ajuntament considera que queda desmentit el fet que en el pressupost municipal del 2020 no hi ha cap partida expressa per al tramvia –tampoc en el de la Generalitat–, ja que l’obra del col·lector es considera un treball previ indispensable.

“Estem dins el termini”

Un cop acabat el col·lector, ja no hi haurà cap impediment ni excusa per iniciar el projecte del tramvia. Segons Janet Sanz, “estem dins el termini que ens vam marcar per poder portar el tramvia fins a Verdaguer en aquest mandat.” La regidora va assegurar que l’Ajuntament ho té tot a punt, i va recordar que la Generalitat també hi té el seu compromís. “Hi ha acord entre administracions”, va dir abans d’assegurar amb unes paraules que no deixen de tenir un aire de dubte: “El 2021 hauríem de trobar pressupost per tirar endavant l’obra del tramvia.”

En l’execució del projecte l’Ajuntament és el responsable d’urbanitzar el tram de carrer per on circularà el tramvia, mentre que la Generalitat ha de pagar les obres de la infraestructura en si, vies, catenàries o estacions.

2,4 milions de viatges gratuïts

Els ciutadans que ja disposen de la targeta verda de transport han fet des del 2017 fins avui un total de 2,4 milions de viatges gratuïts en algun dels sistemes de transport públics inclosos dins de les sis primeres corones. Les dades d’utilització de la T-Verda, a la qual poden accedir els ciutadans de 36 municipis de l’àrea de Barcelona que desballestin el seu vehicle i es comprometin a no comprar-ne cap més en el termini de tres anys, indiquen que a mesura que es va anar acostant la data de posada en funcionament de la zona de baixes emissions de Barcelona va anar creixent l’interès dels potencials usuaris. D’aquesta manera, durant els mesos de novembre i desembre de l’any passat les peticions per accedir a la targeta van superar per primer cop les 800 i durant el gener passat ja van arribar a les 900. En total, la T-Verda ha suposat deixar fora de circulació 6.800 vehicles altament contaminants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ESPORT

Reconeixement al joc net i a l’exemplaritat en l’esport

GIRONA
SOCIETAT

La Fira Triumvirat es clou amb activitats de reconstrucció històrica

L’ESCALA
SOCIETAT

Èxit del Mercat de la Furgoteca de Salt

SALT
kenya

Les inundacions ja han provocat un mínim de 228 víctimes mortals

barcelona
successos

La Fira d’Abril es desvincula del tiroteig mortal

BARCELONA
brasil

Almenys 67 morts en els aiguats al sud del país

barcelona
medi ambient

Pla a Sitges per reduir les 52 colònies formades per 956 gats

SITGES
societat

Èxit de la pedalada per reclamar el dret dels infants a anar amb bicicleta

barcelona
medi ambient

Recorren durant tres dies l’entorn del riu Gaià per defensar-ne el cabal ecològic

salomó