Barcelona marca un límit de 30 a les vies secundàries
La mesura del govern entrarà en vigor via decret a partir de l’1 de març
La restricció afecta un 68% dels carrers
A partir de l’1 de març entrarà en vigor el límit de velocitat a 30 quilometres a totes les vies de la xarxa secundària de Barcelona, incloses les que tenen més d’un carril o més d’un carril per sentit. La ciutat sumarà 112 quilòmetres de carrers on no es podrà superar la velocitat, la majoria dels de la xarxa secundària que tenen menys trànsit.
“Tota la ciutat ha de ser transformada, perquè això és sinònim de reduir l’accidentalitat i garantir una millor connexió a peu i en bicicleta”, indicava la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Janet Sanz. Aquesta aposta que el govern municipal tira endavant per decret inclou també la restricció a l’eix dels carrers Creu Coberta i Sants.
Des de la setmana passada en aquesta via ja s’estan fent els treballs de senyalització en els dos sentits de mar i muntanya. La mesura afectarà el tram de 2,4 quilòmetres entre la plaça Espanya i el carrer de Munné, que passarà del límit actual de 50 a un màxim de 30. Segons informa l’Ajuntament, per aquest punt de la xarxa circulen cada dia 9.700 vehicles en sentit muntanya i 8.500 en sentit mar.
El canvi anirà acompanyat de senyalitzacions per ajudar els conductors a visualitzar que entren en una zona pacificada, com ara radars, passos de vianants elevats o guals artificials. “És un tema molt vinculat a la seguretat, tenim una velocitat excessivament ràpida i hem d’abaixar-la”, ha dit la regidora de Mobilitat de l’Ajuntament, Rosa Alarcón.
Transformació global
La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Janet Sanz, ha recordat que el pla per reduir la velocitat a la ciutat va acompanyat d’altres transformacions, com ara la Via Laietana o Meridiana. “Fins ara ningú s’imagina com a possible que aquests dos carrers siguin carrers i no autopistes”, ha indicat. Altres carrers on es preveu actuar el 2021 són Jordi Girona, Mandri, travessera de Gràcia, carretera del Carmel, Diputació o Consell de Cent.
El consistori també està “pacificant” carrers en cap de setmana a través de la iniciativa Obrim els carrers.
LES XIFRES
Una “ciutat 30” a finals del 2021
El govern d’Ada Colau té com a objectiu convertir Barcelona en una “ciutat 30”, amb la previsió que a finals del 2021 tingui un 75% de les seves vies a velocitat 30 o inferior, una decisió que des de l’Ajuntament troben necessària per reduir els accidents de trànsit i la gravetat de les lesions. Les restriccions començaran als carrers de menys trànsit i a l’eix de la Creu Coberta i Sants.