Societat

Auge de les atencions per violència de gènere durant el confinament a Girona

L’Ajuntament de la ciutat va fer 441 intervencions des de mitjan març fins a finals de maig

Tots els casos eren ja coneguts, llevat dels de 17 dones noves

L’Ajuntament de Girona ha fet balanç de l’impacte de la Covid-19 en l’atenció social a la ciutat i en destaca l’augment registrat durant el confinament en les atencions a dones per violència de gènere. El Servei d’Intervenció Especialitzada en el Tractament de la Violència de Gènere va realitzar un total de 441 intervencions per via telefònica des que es va decretar l’estat d’alarma, a mitjan març, fins a finals de maig. En concret, la segona quinzena de març es van fer 73 atencions; durant l’abril, 188, i al maig, 180. Aquestes xifres són superiors a les d’abans de l’esclat de la crisi sanitària, quan es van realitzar 143 atencions presencials al gener, 170 al febrer i 46 la primera quinzena de març.

El govern municipal destaca que tots els caos eren ja coneguts pel servei, llevat els de 17 dones que van accedir al recurs per primer cop. “Pràcticament totes les usuàries del servei han necessitat suport durant el confinament i també hi ha hagut 17 casos nous que han trucat per demanar informació o suport. No es pot valorar si ha augmentat el nombre de casos de maltractament perquè es desconeix el nombre total, però sí que hem observat que s’han dut a terme més atencions”, destaca la regidora de Drets Socials, Núria Pi, que hi afegeix: “La impressió que tenen els professionals d’aquest servei especialitzat és que la pressió sobre les dones ha augmentat per part dels agressors i, si no hi ha hagut més maltractaments, és també perquè les dones s’han sabut protegir.” De fet, l’Ajuntament destaca que durant l’estat d’alarma van voler posar especial atenció a les víctimes de violència masclista, perquè es creia que la reducció de la mobilitat i el confinament podien afavorir un creixement d’aquest tipus de situació. Per això, l’equip d’intervenció en violència va trucar a totes les usuàries del servei i va fer 112 trucades al març, 127 a l’abril i 120 al maig.

LA FRASE

La impressió és que la pressió sobre les dones ha augmentat per part dels agressors
Núria Pi
regidora de drets socials de l’ajuntament de girona

Gairebé 11.000 trucades a gent gran de la ciutat

Del 14 de març al 22 de maig, 245 treballadors municipals van contactar telefònicament 10.947 persones majors de 65 anys per conèixer la seva situació i detectar els casos més vulnerables. Es va determinar que hi ha 2.900 persones de més de 75 anys que viuen soles a la ciutat i 950 de dependents. Gràcies al dispositiu es van derivar 50 persones al servei telefònic d’atenció psicològica i 300 al Servei d’Atenció a la Gent Gran i Dependent (SAGGID) i als Serveis Bàsics d’Atenció Social (SBAS). El SAGGID va atendre des de l’1 d’abril fins al 15 de maig 1.230 demandes (387 per telèfon i 677 per correu electrònic). El 64% eren relacionades amb la falta d’autonomia (informació per fer tràmits, seguiment i suport a cuidadors); el 22,5% amb el Servei d’Atenció a Domicili, l’11,1% amb necessitats bàsiques i el 2,4% amb necessitats relacionals. Davant d’això, el consistori va activar 157 intervencions de voluntariat. En paral·lel es va reforçar el servei de càtering per a gent gran, que va passar a repartir 97 àpats diaris, 68% més que abans. Pel que fa al servei de teleassistència, va donar cobertura a 1.916 persones.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia