La facturació del comerç electrònic a l’Estat creix un 5,8% l’any 2020 i marca un nou rècord històric
Establiments com els supermercats i les botigues d’electrodomèstics van doblar els seus ingressos arran de la pandèmia
La facturació del comerç electrònic al conjunt de l’Estat durant l’any 2020 va situar-se en 51.600 milions d’euros, un 5,6% més respecte a l’exercici anterior.
Això suposa un nou rècord històric, segons les dades publicades aquest divendres per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).
Establiments com els supermercats o les botigues d’electrodomèstics van ser els principals impulsors de les vendes, ja que van arribar a doblar els seus ingressos procedents del canal online arran de la pandèmia.
Les activitats vinculades al turisme, en canvi, van ser les més perjudicades, amb descensos de les vendes superiors al 57% respecte a l’exercici anterior.
Els ingressos de comerç electrònic a l’Estat van registrar un fort repunt durant el quart trimestre, quan van experimentar un creixement del 9,3%, fins als 14.613 milions d’euros.
Entre octubre i desembre, el sector de la moda va continuar sent el que va concentrar la major part de les vendes online (un 9,8% del total), seguir de la subscripció de canals de televisió (5,1%) i els jocs d’atzar i les apostes (4,9%).
Pel que fa a la segmentació geogràfica, el 61% de les compres amb origen a l’Estat es fan des de webs de comerç electrònic situades a l’exterior.
Un 30,7% tenen el seu origen i destí a l’Estat, mentre que un 8,3% tenen origen a l’estranger, però es tramiten des de portals amb seu a l’Estat.