Societat

Raúl Navarrete

Responsable del Canal Móvil de BBVA

“La biometria facial o dactilar ofereix seguretat i rapidesa”

BBVA és pioner a oferir als seus clients utilitzar l’empremta dactilar o el seu propi rostre per fer operacions bancàries des de l’app de l’entitat. BBVA ha integrat “FIDO - Fast Identity Online”, l’últim estàndard d’autenticació del mercat que reforça la seguretat dels sistemes biomètrics en els dispositius mòbils

Quins són els avantatges de fer servir la biometria facial i dactilar en les gestions bancàries?

La integració de la biometria facial i dactilar suposa una evolució que ens facilita, en gran mesura, realitzar totes les gestions que fem diàriament de forma remota. Amb l’objectiu de combinar comoditat amb seguretat, BBVA va posar en marxa aquest projecte per oferir als nostres clients tots els avantatges d’aquesta tecnologia en les seves operacions financeres, oferint-los comoditat, rapidesa, brindant-los més seguretat, així com la millora de la seva experiència.

Es pot qualificar de sistema innovador i pioner?

Així és. BBVA és el primer banc a Espanya a permetre signar operacions bancàries amb l’ús de la biometria. És un projecte que hem treballat des de dins del banc i, per la seva innovació i potencial, hem demanat la protecció d’aquest nou servei com a patent, i actualment es troba en tràmit davant l’Oficina Europea de Patents.

La biometria de veu és el futur en el camp de la identificació digital i remota?

Sí, sens dubte. La biometria de veu és un sistema que permet identificar i autenticar la identitat d’un individu a través del reconeixement dels patrons de la seva veu. La veu és única i diferent en cada un de nosaltres.

La biometria de veu ofereix nombrosos beneficis, entre els quals podem destacar la reducció de costos, l’autenticació en menys temps, l’omnicanalitat (pot usar-se en diferents contextos com ara aplicacions mòbils, xats, etc.). A més, permet de forma fiable l’autenticació remota (incorpora detecció de frau en la forma de veus pregravades), no és un sistema intrusiu (en qualsevol idioma i amb qualsevol frase) i té una precisió de més del 99,5%. Per això la seva aplicació pot ser de gran utilitat en àmbits com ara els de la seguretat, la detecció de frau o l’atenció al client.

Han comptat amb l’opinió dels clients per desenvolupar la nova funcionalitat?

Efectivament. BBVA, com amb la resta de funcionalitats i serveis que traiem al mercat, ha fet un estudi basat en entrevistes a clients i no clients sobre seguretat i també sobre els mètodes d’accés que utilitzen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Successos

Justícia convoca una reunió d’urgència arran del suïcidi d’un pres a Lledoners

Barcelona

La Taula de Mobilitat i Ús Públic de la Garrotxa reivindica el bus Rumbus

LA GARROTXA
la crònica

Les delícies de la cuina d’aprofitament

L’AENTEG trasllada la seva seu i estrena identitat corporativa

GIRONA
SOCIETAT

Trànsit preveu que 460.000 cotxes sortiran de l’àrea de Barcelona en un pont de la Mercè marcat per la pluja

BARCELONA
ciència

La UB i el VHIR s’alien per crear pell humana bioimpresa

Barcelona

L’Ajuntament fomentarà la salut i la mobilitat sostenible a la Sea Otter

GIRONA

Reparen el passadís i el vestíbul d’entrada de l’Escola Montjuïc

GIRONA

Parc Tramuntana vol impulsar la col·laboració amb els empresaris gironins

Girona