Societat

6,9 milions d’euros per renovar la catenària entre les estacions de Celrà i Figueres

Els treballs permetran modernitzar l’estesa aèria de contacte al llarg de més de 22 quilòmetres de via

Adif ha adjudicat per 6,9 milions d’euros les obres per renovar tota la catenària entre les estacions de Celrà (Gironès) i Figueres. Les obres permetran modernitzar l’estesa aèria de contacte al llarg de més de 22 quilòmetres de la línia de tren convencional. Sobretot, a la via que va en sentit Barcelona. El contracte s’ha adjudicat a la unió temporal d’empreses (UTE) formada per EYM Instal·lacions i FCC Industrial i Infraestructures Energètiques. Les obres tenen un termini d’execució de dos anys. L’actuació s’inclou dins el Pla de Rodalies, amb l’objectiu de modernitzar els equipaments ferroviaris, i els treballs es financen amb els fons europeus Next Generation.

El tram entre les estacions de Celrà i Figueres forma part de la línia d’ample convencional Barcelona-Portbou. Les obres per renovar la catenària s’han adjudicat per 6.939.860,68 euros (IVA inclòs).

Segons subratlla l’administrador ferroviari estatal, l’objectiu és “modernitzar les instal·lacions dotant-les de nous equipaments per augmentar-ne la fiabilitat i durabilitat”. Adif, de fet, concreta que la catenària és “un element essencial per garantir la qualitat de l’explotació ferroviària”, i que les obres per substituir-la en tot aquest tram permetran “reduir la probabilitat d’incidències d’electrificació” en un trajecte “amb una densitat elevada de circulacions” de trens.

En concret, les obres permetran renovar la catenària de la via en sentit Barcelona entre Celrà i Vilamalla (Alt Empordà). I des d’aquí fins a Figueres, en els dos sentits de circulació. En total, els treballs abastaran un tram que s’estén al llarg de 22,7 quilòmetres i que comprèn les estacions de Celrà, Flaçà, Sant Miquel de Fluvià, Vilamalla i Figueres.

Les obres, que es financen amb els fons europeus Next Generation, s’han adjudicat a la UTE formada per les empreses EYM Instal·lacions i FCC Industrial i Infraestructures Energètiques. El termini d’execució dels treballs, un cop comencin, és de 24 mesos.

Aquesta no és l’única obra de renovació de catenària que Adif porta a terme en aquesta línia. A l’octubre, van començar els treballs per modernitzar l’estesa aèria entre les estacions de Maçanet de la Selva i Caldes de Malavella (Selva) per 4,7 milions d’euros. I aquest gener, l’administrador ferroviari va treure a licitació la renovació de la catenària entre Figueres i Portbou per 13,7 milions d’euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Tretze companyies actuaran enguany al Festival Internacional de Titelles

Gavà

Primer seminari català sobre Arxius i Turisme

lloret de mar
SOCIETAT

La Policia Local de Vilanova i la Geltrú crea una unitat contra l’incivisme

vilanova i la geltrú
SEGURETAT

Col·locaran 575 sensors de risc químic a l’entorn petroquímic de Tarragona

TARRAGONA

L’oposició força un ple per tractar les suposades irregularitats d’un regidor

lloret de mar

Portbou suspèn el pagament de factures a Endesa després d’un tall elèctric al municipi

PORTBOU

Llum verda a les connexions de la C-65 amb el futur Hospital Trueta

girona
Medi ambient

La Paeria apostarà per aplicar la ZBE en un 10% del sòl urbà residencial en una fase inicial

Lleida
educació

El personal d’atenció educativa fa vaga per demanar la reclassificació professional

barcelona