Societat

Quatre artistes visuals amb ‘Noves mirades’ es revelen a la Fundació Valvi

Els fotògrafs Sergi Batlle, Montserrat Gimferrer, Jaume Llorens i Mercedes Werner exploren la natura i el paisatge a través de l’abstracció

La Fundació Valvi de Girona enceta un nou cicle d’exposicions titulat Noves mirades, que s’inicia amb una mostra de fotografia que agrupa quatre artistes visionaris amb la seva càmera: Sergi Batlle (Cubil), Montserrat Gimferrer (Empty name / nom buit), Jaume Llorens (Després de la pluja) i Mercedes Werner (Entre la luz y la oscuridad).

La inauguració, que tindrà lloc avui a les set de la tarda, es presenta amb el nom de Revelar-se, un títol enunciatiu del contingut que hi trobarà el visitant: revelar com a procés tècnic, però al mateix temps, fer conèixer allò amagat, voluntat que persegueix la present mostra, desvelant quatre persones apassionades per la fotografia. Això no vol dir que es tracti d’artistes amateurs, com aclareix una de les comissàries, Gemma Nomen, sinó que “van amb la càmera des de la més primerenca joventut i han experimentat amb diferents tècniques, formats i gèneres fotogràfics”. Com també destaca, el que ens presenten a la Valvi són recerques individuals i treballs independents, realitzats des de diferents concepcions i aproximacions que responen a les seves inquietuds. “En alguns casos tenen mirades comunes i paral·lelismes, amb la natura i el paisatge com a denominador comú i amb un llenguatge sovint abstracte i, en alguns casos, surrealista”, declara. Quatre artistes que expressen a través de l’ull de la càmera i que ha reunit en una mateixa exposició l’artista visual Jaume Geli.

Amb quatre pinzellades Nomen i Geli ens descriuen cada aportació personal a la mostra, començant per Sergi Batlle, que fa patent la fragilitat del rumb de la història, fàcilment alterable per la descoberta d’un fòssil. Per la seva banda, Montserrat Gimferrer ofereix una seqüència d’imatges “harmoniosa i, en algunes, els colors es difuminen de tal manera que estèticament semblen aquarel·les”. Quant a Jaume Llorens, el silenci i la solitud embolcallen les imatges, les quals, segons Geli “recullen escenes molt mínimes, que suggereixen camins, però que no els expliciten”. I pel que fa Mercedes Werner es tracta d’un exercici d’exploració sensorial, edificat amb nivells sobreposats de contingut i significat que l’artista presenta en forma d’instal·lació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Tornen les malalties victorianes

Londres

El romanticisme de l’espàrrec

Gavà
CRÒNICA

El futbol no s’acaba al minut 90

Olot

Un poemari que reflexiona sobre la vida i la poesia

Olot

Comença l’espectacle

Barcelona
VIDRERES

Tres grans illes de contenidors als accessos d’Aiguaviva Parc

VIDRERES
Equipaments

Reclamen a Collboni un casal d’avis als jardins de Pedralbes

Barcelona
Patrimoni

Jornades sobre el monestir de Sant Jeroni de la Vall d’Hebron

Barcelona
Urbanisme

Obre el primer tram d’un carril bici a la travessera de les Corts

Barcelona