Societat

Censos nocturns de senglars a Girona

Es fan a la zona del pla de les Gavarres i Rocacorba i serveixen per disposar d’una radiografia clara que permeti minimitzar els danys que origina aquesta espècie

El Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural ha posat en marxa la realització d’una sèrie de censos nocturns de senglar en algunes àrees privades de caça de la zona del massís de les Gavarres i les muntanyes de Rocacorba, amb la participació del Cos d’Agents Rurals, sindicats agraris, Federació de Caça, titulars cinegètics i pagesos. Els censos es van realitzar per primera vegada l’any passat i permeten disposar d’una radiografia real d’aquesta zona d’elevada incidència de danys agrícoles causats pels senglars. En total hi participaran unes 80 persones; es van iniciar a principis de juny i es repetiran amb una periodicitat quinzenal fins a mitjans d’aquest mes de juliol.

Aquests censos s’emmarquen en el Pla de xoc que el Departament té en marxa per al control dels danys produïts pel senglar 2022-2024. Amb un pressupost de més de 10 milions d’euros, vol reduir les poblacions de senglar i els efectes i conflictes que produeix a Catalunya, per assolir un nombre de senglars estable i compatible amb la conservació d’altres espècies dels nostres ecosistemes i amb les activitats humanes.

Censos per obtenir dades objectives

L’objectiu d’aquests censos és doble: d’una banda, obtenir dades objectives sobre la presència de senglars i la seva incidència en els conreus de les zones analitzades i, d’una altra, trobar solucions conjuntes per pal·liar els conflictes en aquests espais. D’aquesta manera es poden establir els indicadors i llindars en nombre de senglars en cada un dels punts que determinaran la necessitat de fer-hi actuacions cinegètiques, la qual cosa fa possible tenir criteris objectius i permet una diagnosi compartida per tal d’abordar la realitat cinegètica de manera més encertada i amb l’acord dels sectors implicats.

Es realitzaran set itineraris de censos nocturns de senglar que transcorreran per àrees privades de caça ubicades als municipis de Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l’Heura, la Bisbal d’Empordà, Calonge, Santa Cristina d’Aro, Llagostera, Canet d’Adri, Sant Gregori, Sant Martí de Llémena i Sant Aniol de Finestres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Absolen l’exregidora de Vidreres acusada d’apropiar-se diners

VIDRERES

La transformació de la Gran Via de Barcelona s’iniciarà aquest gener

Barcelona

Inundacions massives a Nova York i declaració de l’estat d’emergència

BARCELONA
barcelona

Denuncien persecució institucional a la Policía Nacional per unes llambordes a Via Laietana

BARCELONA
L’AFA de l’escola Nostra Llar reclama que el bus no hi passi per davant, per seguretat
sabadell

L’AFA de l’escola Nostra Llar reclama que el bus no hi passi per davant, per seguretat

SABADELL
barcelona

Collboni obté consens per reiniciar el cobriment de la ronda de Dalt

barcelona
Societat

Ni cotxes ni lògica

girona
BANYOLES

Cor de Teatre farà el pregó de la festa major de Sant Martirià

banyoles

Relleu al capdavant de Càritas Barcelona

barcelona