Societat

Les rebaixes frenen l’escalada de preus a Girona, però l’IPC interanual s’enfila a l’11,7%

L’electricitat, els gas i els combustibles continuen la tendència alcista i són fins a un 58,4% més cars que fa un any

Les rebaixes han frenat l’escalada de preus a les comarques gironines durant el mes de juliol i els descomptes en roba i calçat han contribuït a què l’Índex de Preus al Consum (IPC) s’hagi mantingut invariable. De mitjana, aquest índex ha tancat el mes al 0,0%. Però això no treu que la inflació hagi continuat afectant el cistell del consum. Els aliments s’han encarit un 0,9% i el paquet que inclou la llum, el gas i els carburants s’ha enfilat un 5,3%. A la demarcació, els combustibles i aquests dos serveis bàsics són ara un 58,4% més cars que fa un any. De retruc, l’IPC interanual continua desbocat i aquest juliol s’ha catapultat fins a l’11,7%. És el percentatge més elevat de tota la sèrie històrica, que es remunta fins al gener del 1993.

Al llarg del juliol, a la demarcació també s’han abaratit el tèxtil i el parament de la llar (-2,2%), els mòbils i equips de telefonia (-2%) i la compra de vehicles (-1%). Però aquells productes i serveis que formen part del dia a dia del cistell de consum, novament, s’enfilen. Els preus dels aliments s’encareixen un 0,9% i, sobretot, ho fan tant l’electricitat, com el gas i els carburants.

L’encariment dels carburants i l’energia, lligat a les conseqüències de la invasió d’Ucraïna i a la inflació desbocada que s’arrossega aquests mesos, han fet que aquest 2022 els preus marquin rècords històrics a la demarcació. De fet, d’ençà del gener del 1993, fins on arriben les dades de la sèrie històrica que recull l’INE, mai abans s’havia arribat a una taxa de l’IPC interanual com la que s’ha registrat aquest juliol.

En concret, l’IPC interanual ja ha arribat a catapultar-se fins a l’11,7%. Són sis dècimes més en comparació amb el del juny, quan aquest índex va situar-se a l’11,1%. I de fet, per darrere seu, les pujades més altes de tota la sèrie també corresponen a aquest any.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

societat

Baixen a 300 els assistents a la rave d’Ivars de Noguera

barcelona
canvi climàtic

L’Àrtic podria quedar sense gel a l’estiu per primera vegada en la pròxima dècada

barcelona
SOCIETAT

Mor Jordi Bayer, exprofessor de la UdG i referent entre els enginyers industrials

Fins a set denúncies d’agressions sexuals ja té l’instructor de l’Esportiu Claret de Barcelona

BARCELONA
regne unit

Enric d’Anglaterra acusa la premsa sensacionalista d’”incitar a l’odi i a l’assetjament” contra ell

barcelona

S’adjudica per 1 milió d’euros les obres de les depuradores de Riudaura i Oix

Riudaura / montagut i oix

Les indemnitzacions per l’efecte de la sequera al cereal de secà superen els 40 milions d’euros

barcelona

La UGT denuncia una agressió múltiple a funcionaris a la presó de Ponent

LLEIDA

Queda lliure amb mesures cautelars l’acusat d’agressió sexual durant la celebració de la Champions femenina

BARCELONA