Societat

Entra en funcionament el ramal ferroviari de Costablanca entre Martorell i Castellbisbal

El traçat estava fora de servei des dels 80 i servirà d’alternativa mentre durin els treballs en el túnel de doble viaA

Aquest dissabte ha entrat en funcionament el nou ramal ferroviari de Costablanca, entre Martorell (Baix Llobregat) i Castellbisbal (Vallès Occidental), en el marc dels treballs del Corredor Mediterrani i en el tram conegut com ’La Porta d’Europa’. El traçat es trobava fora de servei des dels anys 80, quan els trens van començar a fer ús del túnel de via doble de Castellbisbal i que transcorre en paral·lel. El ramal té una longitud d’1,8 quilòmetres, dels quals 810 metres són de túnel, i servirà d’alternativa durant els treballs en aquest túnel de doble via per adaptar-lo als estàndards europeus.

Inicialment, el túnel de Costablanca s’utilitzarà en ample ibèric i en una fase posterior s’implementarà l’ample mixt mitjançant el tercer carril. A més, s’han executat 1,8 quilòmetres de via, dels quals 1,4 quilòmetres són en placa i la resta sobre balast, i s’han instal·lat 1,8 quilòmetres de catenària, segons ha informat Adif en un comunicat. A banda, s’ha adaptat la infraestructura als gàlibs màxims corresponents als estàndards europeus.

Paral·lelament, per reduir el seu impacte acústic i ambiental generat pel pas dels treballs, s’han col·locat al llarg d’una superfície de 867,4 metres quadrats. També, s’ha instal·lat una passarel·la per a vianants de 30,2 metres de longitud.

Un cop obtinguda l’autorització de l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària per a la seva posada en servei, els trens de viatgers i mercaderies passaran pel ramal remodelat mentre s’adapta el traçat el túnel de doble via entre Martorell i Castellbisbal per a les circulacions amb ample internacional. Quan acabin aquests treballs, el ramal restablert aquest dissabte se seguirà utilitzant per augmentar la capacitat de circulació de trens en un traçat que registra una elevada densitat de trànsit ferroviari de passatgers i de mercaderies.

El tram on s’han fet aquests treballs es coneix com ’La Porta d’Europa’ i permetrà enllaçar en ample internacional la infraestructura entre el Nus de Castellbisbal i la frontera francesa amb els trams entre el Nus de Vila-seca, Sant Vicenç de Calders i Martorell, actualment en construcció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

crònica

Els primers batecs de Temps de Flors

Girona
PLATJA D’ARO

Retiren una terrassa del passeig marítim per impagaments

PLATJA D’ARO

Malvivint de nou al ras

Badalona

Una comunitat universitària a Girona

gastronomia

Setze dies per assaborir l’arròs mariner de Tarragona

Tarragona
SALUT

Alerten de llaminadures amb un component del cànnabis

BARCELONA

L’Ajuntament de Mataró ha d’indemnitzar amb 49.000 euros una extreballadora

mataró
URBANISME

Roquetes vol quedar exclosa de la zona inundable per poder construir

ROQUETES

Denuncien una “sobreocupació crònica” del centre d’acollida de la Misericòrdia

girona