Societat

Entra en funcionament el ramal ferroviari de Costablanca entre Martorell i Castellbisbal

El traçat estava fora de servei des dels 80 i servirà d’alternativa mentre durin els treballs en el túnel de doble viaA

Aquest dissabte ha entrat en funcionament el nou ramal ferroviari de Costablanca, entre Martorell (Baix Llobregat) i Castellbisbal (Vallès Occidental), en el marc dels treballs del Corredor Mediterrani i en el tram conegut com ’La Porta d’Europa’. El traçat es trobava fora de servei des dels anys 80, quan els trens van començar a fer ús del túnel de via doble de Castellbisbal i que transcorre en paral·lel. El ramal té una longitud d’1,8 quilòmetres, dels quals 810 metres són de túnel, i servirà d’alternativa durant els treballs en aquest túnel de doble via per adaptar-lo als estàndards europeus.

Inicialment, el túnel de Costablanca s’utilitzarà en ample ibèric i en una fase posterior s’implementarà l’ample mixt mitjançant el tercer carril. A més, s’han executat 1,8 quilòmetres de via, dels quals 1,4 quilòmetres són en placa i la resta sobre balast, i s’han instal·lat 1,8 quilòmetres de catenària, segons ha informat Adif en un comunicat. A banda, s’ha adaptat la infraestructura als gàlibs màxims corresponents als estàndards europeus.

Paral·lelament, per reduir el seu impacte acústic i ambiental generat pel pas dels treballs, s’han col·locat al llarg d’una superfície de 867,4 metres quadrats. També, s’ha instal·lat una passarel·la per a vianants de 30,2 metres de longitud.

Un cop obtinguda l’autorització de l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària per a la seva posada en servei, els trens de viatgers i mercaderies passaran pel ramal remodelat mentre s’adapta el traçat el túnel de doble via entre Martorell i Castellbisbal per a les circulacions amb ample internacional. Quan acabin aquests treballs, el ramal restablert aquest dissabte se seguirà utilitzant per augmentar la capacitat de circulació de trens en un traçat que registra una elevada densitat de trànsit ferroviari de passatgers i de mercaderies.

El tram on s’han fet aquests treballs es coneix com ’La Porta d’Europa’ i permetrà enllaçar en ample internacional la infraestructura entre el Nus de Castellbisbal i la frontera francesa amb els trams entre el Nus de Vila-seca, Sant Vicenç de Calders i Martorell, actualment en construcció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

Oposicions per cobrir 9.344 vacants de docent

barcelona
seguretat

Busquen un ganivet perdut a la cuina de Quatre Camins

barcelona
societat

Alerta per inundacions fins demà al matí

barcelona
enogastronomia

Els caves de Guarda Superior, al marge de les mesures extraordinàries per la sequera

Barcelona/TIANA
energia

Vandellós II incia l’operació de recàrrega de combustible

barcelona

Concentració a l’Escola Castellum de Sant Julià de Ramis contra els barracons

sant julià de ramins
societat

El numero 02219, primer premi de la Grossa de Sant Jordi

Barcelona

Flors i Violes de Palafrugell encara el tram final

palafrugell
Guerra a gaza

La pluja no aturarà el ‘Pelegrinatge per l’alto el foc a Gaza’

Barcelona