Societat

Presenten una guia per entendre l’impacte del turisme al segle XXI

Aborda el turisme des d’una vessant social i cultural amb reflexions d’antropòlegs, filòsofs, geògrafs i historiadors de l’Estat i Llatinoamèrica

La Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme Calonge i Sant Antoni de la Universitat de Girona ha impulsat un manual docent inèdit sobre turisme cultural i social que inclou l’opinió de 30 professors universitaris de l’Estat espanyol i de l’Amèrica Llatina. La guia Dimensión socio-cultural del turismo, de 652 pàgines, reuneix diferents aportacions acadèmiques que defineixen i expliquen de manera clara i concisa el turisme com un fet social rellevant del segle XXI.

El manual desplega alguns dels principals temes que afecten la part cultural i social del turisme i es va presentar ahir al castell de Calonge. Dolors Vidal, directora de la càtedra, va destacar el caràcter pioner de la publicació: “No existeix un material d’aquest tipus. N’hi ha que inclouen temes específics, però el que hem impulsat és variat, amb temes complexos i d’introducció que permeten entendre el turisme des d’una perspectiva social i cultural, i no tant econòmica. El turisme és un camp de saber polièdric que es treballa des de perspectives i accents diferents; hem recollit temes d’interès que diferents professors imparteixen en assignatures a Catalunya, Espanya i l’Amèrica Llatina.” Els autors analitzen des d’una mirada crítica i transversal les principals característiques socioculturals que comprèn l’activitat turística, i propicien el debat, la discussió, la reflexió i el pensament crític. “Vol ser una guia per als estudiants de turisme perquè els ajudi a comprendre millor la complexitat del fenomen turístic”, hi va afegir Vidal.

L’alcalde de Calonge i Sant Antoni, Jordi Soler, va remarcar la importància del manual: “Estem en una zona turística i per formar futurs professionals és important que tinguin nocions teòriques basades en pràctiques reals. Tots hem d’apostar per la professionalització.”

Vuit capítols

El manual està estructurat en vuit apartats. En un dels capítols s’aborda l’imaginari del turisme, que és la idea que es té d’una regió o ciutat sense conèixer-la. Un dels capítols subratlla els factors que condicionen la manera com els turistes s’aproximen a les destinacions culturals. Hi ha capítols pràctics destinats a estudiants, com ara la recerca de recursos i l’ús de dades estadístiques. També es reflexiona sobre el turisme en el marc del desenvolupament sostenible i la lluita contra la pobresa.

LA FRASE

El turisme és un saber polièdric que es treballa des de perspectives i accents diferents
Dolors Vidal
DIRECTORA DE LA CÀTEDRA GCT CALONGE I SANT ANTONI

LA FRASE

És un llibre de docència que contribuirà a formar els nostres professionals
Jordi Soler
ALCALDE DE CALONGE I SANT ANTONI


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Tornen les malalties victorianes

Londres

El romanticisme de l’espàrrec

Gavà
CRÒNICA

El futbol no s’acaba al minut 90

Olot

Un poemari que reflexiona sobre la vida i la poesia

Olot

Comença l’espectacle

Barcelona
VIDRERES

Tres grans illes de contenidors als accessos d’Aiguaviva Parc

VIDRERES
Equipaments

Reclamen a Collboni un casal d’avis als jardins de Pedralbes

Barcelona
Patrimoni

Jornades sobre el monestir de Sant Jeroni de la Vall d’Hebron

Barcelona
Urbanisme

Obre el primer tram d’un carril bici a la travessera de les Corts

Barcelona