Societat

El sector VTC manté la voluntat de continuar operant a Barcelona

Companyies com Cabify i Bolt avisen que la manca d’oferta de vehicles els impedeix renovar a temps les flotes

La nova normativa que ha de regular el sector dels vehicles de transport amb conductor entra en vigor aquest dissabte 1 d’octubre

La nova normativa que ha de regular el sector dels vehicles de transport amb conductor (VTC) a Catalunya entra en vigor aquest dissabte 1 d’octubre i, entre altres, estableix que els cotxes han de tenir una longitud mínima de 4,90 metres, etiqueta 0 o ECO i disposar d’una assegurança idèntica a la dels taxis. Això afecta directament companyies com Cabify o Bolt, que operen a Barcelona. En declaracions a l’ACN, els seus responsables asseguren que volen continuar operant a la capital catalana i lamenten els “dubtes” que els planteja el nou decret llei, sobretot en relació a la vigència i als procediments que han de seguir els conductors autònoms. Així mateix, alerten que la manca d’oferta de cotxes els impedeix renovar les flotes a temps.

“La ciutat de Barcelona necessita una alternativa de mobilitat al taxi”, defensa el portaveu de Cabify, Javier Dorado, que en declaracions a l’ACN reivindica “la clara vocació” de l’empresa per seguir a la capital catalana. Per la seva banda, el director general de Bolt a Espanya, Daniel Georges, assegura que la companyia també “continuarà a Barcelona” i manté que farà “tot el possible” per fer-hi créixer el seu servei.

El decret llei de la Generalitat entra en vigor pel venciment, aquest divendres, del decret Ábalos, aprovat el 2018, que donava una moratòria a les llicències VTC per operar trajectes urbans durant quatre anys. Un cop vençut el decret, les competències per regular el sector VTC han quedat en mans dels governs autonòmics i locals.

Fins al moment, a Catalunya hi ha unes 4.000 llicències VTC, de les quals 1.000 no estan actives, i entre 2.500 i 3.000 tenen un vehicle adscrit, segons el Govern. Pel que fa a la flota de Cabify, la companyia afirma que el 70% dels seus vehicles a Barcelona tenen etiqueta 0 o ECO, però, d’altra banda, tan sols un 1% compleix amb la mesura de 4,90 metres de longitud. Bolt, en canvi, desconeix quants vehicles estan directament afectats per la nova normativa de la Generalitat, i justifica que opera amb transportistes independents, és a dir, no té flota propia.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
SOCIETAT

Mor Sebas Parra, pioner de l’Escola d’Adults a Catalunya

GIRONA
societat

La Colmena fa el millor torró de crema cremada

barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Seguiran els núvols al litoral

Barcelona
França

França es prepara per a possibles talls de llum, encara que confia a evitar-los

París
societat

Els megàlits tornen a lluir al Solsonès

solsona

David Juan Garganta repetirà com a candidat a l’alcaldia d’Esponellà

esponellà

L’Ajuntament de Salt inverteix 30.816 euros per renovar la pintura vial a diversos carrers

salt

L’Hospital Palamós rep el premi Top20 de Gestió Hospitalària

palamós

La Generalitat ven per 503.000 euros l’antic Rex II, un dels dos hotels del llegat Anlló

sant feliu de guíxols