Societat

Un barri contra el perill de l'asfalt de la C-59

La carretera C-59 travessa el nucli urbà de Caldes de Montbui i divideix el barri dels Saulons en dues parts. Accidents constants i dos morts entre els quilòmetres 16,5 i 17 d'aquesta via han convertit el tram en el segon més perillós de tot el Vallès Oriental. I els veïns ja n'estan tips, de jugar-se-la per creuar d'un costat a l'altre sense passos de vianants, ni semàfors ni ponts que els protegeixin dels vehicles que hi circulen.

A finals de març, unes 400 persones van sortir al carrer per exigir mesures que incrementin la seguretat en aquest tram, denunciant que la carretera incompleix la normativa viària perquè travessa un nucli urbà considerat barri. "En una banda de la carretera hi tenim la zona d'oci, els espais per practicar esports i altres serveis, de manera que tots estem obligats a anar d'una banda a l'altra. Hi ha hagut morts i accidents. És un tram amb punts d'escassa visibilitat just per on creuen els vianants, sense senyals o elements que obliguin els cotxes a frenar", denuncia el Josep Romero, portaveu de les associacions de veïns de la Font dels Enamorats i dels Saulons, de Caldes. Per aquest punt hi passen cada dia una mitjana de 5.900 vehicles, molts dels quals, segons els veïns, "no respecten les normes de circulació".
Mesures urgents
Les entitats veïnals demanen a la direcció general de Carreteres del govern català mesures concretes per reduir la perillositat d'aquest tram. Com explica el Josep, els veïns del barri Font dels Enamoratsproposen que "les entrades i sortides del barri dels Saulons i de la Font dels Enamorats comptin amb alguna rotonda, semàfor o limitador de velocitat que doni prioritat als vianants i reguli la circulació". El consistori de Caldes de Montbui també ha estat molt actiu en el reclam de més seguretat a la C-59. En aquest sentit, dies abans de la manifestació, l'alcalde, Jordi Solé, va aconseguir el compromís de la direcció general de Carreteres d'elaborar un projecte de remodelació del tram abans del juliol. Així, el govern català prendrà algunes mesures urgents, com ara millorar la senyalització vertical i limitar la velocitat, probablement per mitjà de bandes sonores.

Malgrat el compromís institucional, els veïns adverteixen que no es desmobilitzaran durant aquests tres mesos: "Els donem el marge de confiança, però tenim por que les mesures que implantin siguin massa provisionals, amb l'argument que, com que en un futur això serà una via ràpida, no valgui la pena posar semàfors, passos de vianants o altres elements de seguretat que després haurien de retirar", explica el portaveu veïnal. Aquest tram de la C-59 es convertirà en el futur en una via ràpida alternativa per descongestionar l'abundant trànsit de la carretera C-17, però encara no hi ha els calendaris d'execució fixats.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Sant Pau descobreix una nova causa genètica d’immunodeficiència

Barcelona

El Museu d’Art adquireix un fragment del retaule de Sant Feliu de principis del segle XVI

girona
infraestructures

Puente sosté que Catalunya és el territori on l’Estat inverteix més, tot i el 46% d’execució

barcelona
GIRONA

Càritas troba feina a un 20% dels atesos en el seu programa d’inserció laboral

GIRONA
societat

Menys supermercats i més usos culturals al nou Pla de Ciutat Vella

barcelona
Societat

Els pisos de l’illa del carrer Canigó s’hauran de reforçar

Badalona
religió

Montserrat vol que el seu ‘Mil·lenari’ sigui obert a tota la societat

Montserrat
societat

Nou projecte d'habitatge amb serveis per gent gran i accés per als joves

Manresa
Campdevànol

Punt d’autoreparació de bicicletes a la font del Tòtil

Campdevànol