Societat

Més de 240.000 infants catalans pateixen pobresa energètica, segons Save the Children

L’organització alerta que la impossibilitat de mantenir una temperatura adequada dins de les llars està relacionada amb problemes de salut i pitjor rendiment a l’escola

Les famílies monoparentals i nombroses, entre les més afectades

Save the Children ha alertat que un 17,2% dels infants de Catalunya, uns 241.088, viuen en llars que no poden mantenir una temperatura adequada a l’hivern, segons dades de al darrera Enquesta de Condicions de Vida de l’entitat. El director de l’organització a Catalunya, Antoni Pérez, ha explicat que aquests casos no paren de créixer: llars en situació de vulnerabilitat que no posen la calefacció perquè no poden pagar la factura o que la posen menys del que haurien per evitar factures que no poden assumir. L’entitat ha criticat que el bo social no està arribant a totes les famílies que el necessiten. Les conseqüències d’aquesta situació són problemes de salut i respiratoris, però també de salut mental, absentisme escolar i pitjor rendiment a l’escola.

Segons Save the Children, viure una situació de pobresa energètica també pot estar associats a situacions d’estigma i aïllament. “Un nen que no té cobertes les necessitats bàsiques, que té fred o té calor està més nerviós, més neguitós”, explica Mar Pujol, mestra i directora d’una escola a Barcelona.

L’organització ha alertat també que la pobresa energètica exposa aquestes famílies a risc d’accidents i incendis a casa per l’ús d’espelmes o estufes per escalfar-se o veure-hi.

Entre les famílies més afectades destaquen les llars monoparentals i les famílies nombroses.

Davant d’aquesta situació, l’organització proposa mesures com convertir en permanents les ajudes temporals d’emergència, reformar el bo social perquè aquest s’atorgui automàticament a les famílies que es troben per sota el llindar de la pobresa i que en el llindar d’accés per a les famílies amb fills a càrrec es tingui en compte el cost de vida en cada territori. També que es creïn espais per tramitar totes les qüestions informatives i de prestació relacionades amb la provisió d’energia, apostar per la rehabilitació d’edificis amb un criteri d’equitat i accessibilitat i una perspectiva d’infància.

Per últim, l’entitat veu marge perquè siguin els actors del mercat elèctric els que assumeixen, almenys en part, el cost de l’ampliació del bo social a una tarifa progressiva de llum i gas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

El papa reapareix a la plaça de Sant Pere

ciutat del vaticà

Eleccions generals a Andorra

andorra la vella

El sector turístic gironí preveu una “molt bona Setmana Santa”

girona
ADMINISTRACIONS

Joan Giraut, absolt a Platja d’Aro pels triennis abonats indegudament a la plantilla

CASTELL I PLATJA D’ARO
estats units

Utah prohibeix als menors fer servir les xarxes sense permís dels pares

barcelona
lA CRÒNIcA

Un passaport cap al 1900

Cadaqués

Protesta veïnal en defensa de la identitat del municipi

Cadaqués
Ripoll

Usuaris de la Fundació MAP i reconeguts artistes, junts en el projecte Les Retallables

Ripoll
Girona

Es multiplica per 10 el nombre d’animals de companyia

Girona