Societat

SERGI busca pisos buits per rehabilitar i destinar a lloguer social

La fundació obre el projecte ReHabitem, de moment a Girona i rodalia

Amb el nom de ReHabitem, la Fundació SERGI ha iniciat un projecte per incrementar el nombre pisos que l’entitat té en la seva borsa de lloguer social. El projecte -expliquen a la fundació- s’adreça a petits propietaris d’habitatges buits que necessiten algun tipus de rehabilitació per poder-se llogar o vendre, i que no disposen de recursos propis per a portar-ho a terme o que senzillament prefereixen, per comoditat o manca de temps, que se n’encarregui una entitat de confiança. La proposta que els fan és que cedeixin el pis a la fundació de manera temporal (com a mínim, per sis anys). SERGI se’n cuidarà de fer un seguiment de l’estat de l’habitatge i un acompanyament social als llogaters.

Amb la cessió -expliquen els promotors de la iniciativa-, el propietari es pot beneficiar de certs avantatges com son: estudi de viabilitat de la rehabilitació (si és necessari), gestió administrativa gratuïta, tramitació de la cèdula d’eficiència energètica, cobrament garantit mensual del lloguer, assegurança multirisc gratuïta, bonificació d’un % de l’IBI, segons municipi, finançament del cost de la rehabilitació o alguna part, amb el lloguer acordat, i el retorn de l’habitatge en el mateix estat de conservació o amb la rehabilitació finalitzada.

En una primera fase, es vol aplicar ReHabitem a Girona, Salt i Sarrià de Ter, però més endavant es podria estendre a La Bisbal, Figueres, Lloret de Mar, Vidreres, Tossa de Mar, Santa Coloma de Farners i Sils, municipis on la fundació ja hi treballa la problemàtica de l’habitatge.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

sequera

El CAT tarragoní entrarà en alerta pel descens de Mequinensa

barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Ruixats a l’interior

Barcelona

La nova fiscal en cap de Barcelona defensa una visió rehabilitadora i “humanitària” de les penes

barcelona

S’adjudiquen les obres del nou tram 2+1 de la C-35 entre Sant Celoni i Riells i Viabrea

riells i viabrea

La vaga de funcionaris ajorna les citacions sobre un cas derivat del 3%

MADRID

Nova enquesta per millorar la mobilitat de l’àrea supramunicipal de Girona

girona
societat

Carme Campeny, nova presidenta provincial de la Creu Roja Girona

girona

Un mural a la llera del riu Onyar vol trencar amb els tabús que envolten la menstruació

girona
SOCIETAT

L’exlíder civil Jordi Sànchez torna a la Sindicatura de Greuges

barcelona