Societat

societat

L’històric tren granota tornarà a circular a la línia Barcelona-Vallès

Ferrocarrils de la Generalitat ha recuperat l’històric UT-400 i donarà servei els diumenges 21 de maig i 4 de juny

Es va retirar fa 27 anys i s’ha restaurat completament

Ferrocarrils de la Generalitat ha tornat a posar en circulació tren conegut popularment com granota 27 anys després que fes el darrer viatge. L’històric model UT-400 oferirà els primers trajectes oberts a tota la ciutadania els diumenges 21 de maig i 4 de juny a la línia Barcelona -Vallès. A la tardor està previst que es tornin a programar més viatges en diumenges puntuals.

Qui vulgui pujar-hi per rememorar vells temps només necessitarà un bitllet integrat o un títol propi d’FGC per a les zones tarifàries corresponents segons l’origen i el destí del trajecte. També s’hi podrà accedir adquirint un bitllet senzill.

En una circulació de prova prèvia a la posada en servei, el conseller de Territori, Juli Fernàndez Olivares, ha destacat que la posada en marxa d’aquest “tren del segle XX forma part del projecte de recuperació del patrimoni històric ferroviari”, coincidint que enguany fa 175 anys de l’arribada d’aquest mitjà de transport a Catalunya.

Quan circularà?

Durant els dies de funcionament, el Tren Granota farà sis trajectes per les vies de la línia Barcelona-Vallès: Rubí-Les Planes (9.18 h – 9.37 h), Les Planes – Terrassa (10.04 h – 10.46 h) , Terrassa – Les Planes (11.37 h – 12.17 h), Les Planes – Sabadell (12.34 h – 13.16 h), Sabadell – Les Planes (13.26 – 14.07 h) i Les Planes – Rubí (14.34 h – 14.54 h). A cada viatge, el tren s’aturarà a totes les estacions intermèdies, on els viatgers podran pujar i baixar del vehicle.

Per tal de poder posar en circulació el tren granota, FGCs ha dut a terme diverses tasques, entre les quals la restauració del tren a l’estat original, la revisió i rehabilitació tècnica i de seguretat, i la formació teòrica i pràctica dels maquinistes que conduiran aquesta unitat. Actualment, el tren forma part del fons de patrimoni històric de la companyia.

Un model històric

Aquest tren, de la sèrie 400, va estar en servei entre els anys 1944 i 1996 i va ser batejat col·loquialment pels viatgers com a tren granota pels colors i els fars característics de la part frontal. Es va construir durant la postguerra per tal de modernitzar els vehicles que cobrien el servei de les prolongacions suburbanes de Sarrià fins a Les Planes, Sant Cugat, Rubí, Terrassa i Sabadell, estrenades entre els anys 1916 i 1922.

Després de la Guerra Civil, per fer front a l’augment de la demanda, els enginyers del taller de Sarrià van dissenyar un nou tipus de vehicle, d’aspecte i tecnologia modern que es coneixeria com a tren granota. Es va posar per primera vegada en circulació l’any 1944 i va circular fins el 1996.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Guerra a gaza

La pluja no aturarà el ‘Pelegrinatge per l’alto el foc a Gaza’

Barcelona
enogastronomia

Els millors vins de les terres de Lleida, el 4 de maig a Artesa

Artesa de Segre
infraestructures

Més carrers amb plataforma única tot i el revés judicial de Borrell

barcelona

Els autocars turístics, sota terra

Barcelona
La monarquia

Bestiari il·lustrat

GIRONA

Busquen fons de l’Estat per pagar les sentències del personal

girona
La crònica

Els triangles que dibuixaria Maria Antònia Canals

BADALONA

Mig centenar d’usuaris de Can Bofí Vell de Badalona, condemnats a tornar al carrer

BADALONA

Èxit del concert de celebració dels 25 anys de Girona Centre Eix Comercial

girona