Societat

canvi climàtic

L’Àrtic podria quedar sense gel a l’estiu per primera vegada en la pròxima dècada

Un nou estudi avança la previsió respecte dels anteriors pronòstics

L’Àrtic podria perdre tot el seu gel marí a l’estiu per primera vegada en la pròxima dècada, vint anys abans del que apuntaven fins ara els pitjors pronòstics, segons un estudi publicat aquest dimarts a la revista Nature Communications. La investigació, liderada per la Universitat de Ciència i Tecnologia de Pohang (Corea del Sud), posa de manifest el profund impacte dels gasos d’efecte hivernacle a l’Àrtic. L’estudi, però indica que la pèrdua de gel marí durant els mesos de setembre de 2030-2050 pot produir-se fins i tot en un escenari de baixes emissions de gasos d’efecte hivernacle.

Un Àrtic sense gel marí, recorden els experts, afectaria les societats humanes i els ecosistemes naturals, perquè canviaria l’activitat marina, acceleraria l’escalfament del pol Nord i alteraria el cicle del carboni.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

El No de Blanes a l’explotació sexual i el tràfic de dones i menors

Blanes
religió

El papa demana a Europa l’acollida justa dels migrants

Barcelona
RELIGIÓ

Mor Jacint Medina, el “capellà compromès”

societat

Tret de sortida al pòdcast més gran de la història del català

barcelona
societat

La Mercè ja mou multituds

barcelona

Maite Selva, nova presidenta de la Xarxa de municipis indians

Begur
societat

Controlat l’incendi de Vespella i la Nou de Gaià

barcelona
societat

Setze detinguts en la primera nit de la Mercè

barcelona
societat

Cau una banda que obligava dones a prostituir-se a Tarragona

barcelona