Societat

Els TGV del Camp de Tarragona ja circulen però amb retards

Renfe explica que els maquinistes protesten per un curs convocat per l'empresa per formar conductors de línies ràpides

Els TGV que surten del Camp de Tarragona no funcionen. I és que, en plena operació sortida de l'1 d'agost, les protestes dels maquinistes d'alta velocitat de Renfe, que es van iniciar ahir en la línia Madrid-Toledo, afecten aquest matí a les sortides de trens des de l'estació catalana. El primer tren que havia de sortir a les 06:45 hores s'ha suspès i ha sortit cap a les 8:05 hores, poc abans que sortís el TGV previst per a les 8:15h.

Els trens que surten des de Madrid cap a Toledo continuen aturats i el tram es cobreix en autobusos.

Segons ha informat la companyia en un comunicat, els maquinistes protesten per un curs que ha convocat Renfe per formar a conductors de noves línies ràpides a partir de desembre.

Fonts de Renfe han explicat avui que aquesta vaga no declarada d'alguns maquinistes afecta aquest matí a la línia de Tarragona-Madrid i viceversa però, de moment, no han pogut detallar a quants trens.

Trens afectats
Renfe ha comunicat que ahir el número de maquinistes que no van anar a treballar com "mesura de pressió" perquè altres treballadors no accedeixin al curs de formació van ser 20, la qual cosa va afectar pràcticament a tots els trens de la línia Madrid-Toledo en els dos sentits excepte tres, amb uns 2.000 passatgers que van haver de viatjar en autobusos.

El conflicte va començar dilluns passat, quan els caps de tren (maquinistes d'alta velocitat) van expressar la seva disconformitat amb la convocatòria d'un curs per formar a futurs nous caps, així com a altres maquinistes per als nous trens d'alta velocitat Madrid-Barcelona, Madrid-Màlaga i Madrid-Valladolid, segons Renfe.

Dels 71 caps de tren que té en plantilla, 20 d'ells van presentar ahir baixes per malaltia (el 42%) i altres dos ho han fet avui.

Precisament avui està convocada una reunió del comitè general d'empresa i Renfe per desbloquejar el conflicte i arribar a un acord en la formació dels nous conductors de línies ràpides.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.