Societat

Multades 18 companyies aèries amb 700.000 euros per pràctiques abusives els últims tres anys

  • Passatgers a l’Aeroport del Prat ORIOL DURAN.
  • VÍDEO: Campanya de Consum

L’Agència Catalana del Consum ha multat divuit companyies aèries amb un import global de 700.000 euros per haver vulnerat els drets dels passatgers en els últims tres anys. L’organisme ha imposat 30 multes d’entre 10.000 i 100.000 euros, totes per infraccions greus, segons ha informat aquest dijous el director de Consum, Albert Melià, que ha fet una crida als passatgers a “empoderar-se” per presentar reclamacions quan hagin patit alguna pràctica abusiva, segons informa l’ACN.

Des del 2021 fins el 2023, Consum ha rebut 4.781 reclamacions, un 61,45% de les quals s’han resolt amb mediació abans de derivar en expedient sancionador. L’incompliment de les devolucions durant el covid, l’obstrucció de les inspeccions i els recàrrecs en l’equipatge de mà han liderat les queixes.

Aquest dijous l’Agència Catalana de Consum ha engegat una campanya informativa, que amb el lema No et deixis els teus drets a terra explica els ciutadans com exercir els seus drets en cas de patir alguna de les incidències més habituals en el transport aeri, des de cancel·lacions a retards o problemes amb l’equipatge.

Vueling i Ryanair encapçalen el rànquing

La companyia que més reclamacions ha rebut els últims tres anys ha estat Vueling, amb 1.384 casos, seguida de Ryanair, amb 1.115. Melià ha recordat que les dues companyies també figuren a la llista de les 10 empreses amb més queixes entre tots els sectors inspeccionats per Consum al conjunt de Catalunya. Ha atribuït aquest volum de reclamacions a l’elevat nombre de clients que gestionen.

La resta del rànquing en transport aeri l’ocupen, a molta distància de les primeres companyies, Ibèria amb 251 reclamacions en tres anys, seguida de Tap Air Portugal (144), Easyjet (110) i Norwegian (101).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La Rambla necessita atencions

Girona
Francesc Ventura Ribal
Adjunt a la direcció de l’àrea d’inclusió social de la Fundació la Caixa

“Busquem empreses que sàpiguen veure el talent en les persones”

GIRONA
societat

L’alcalde Antoni Farrés tindrà un passeig a Sabadell

Sabadell
Societat

Poesia visual en anodines instal·lacions elèctriques

L’Hospitalet de Llobregat

Campanya al Pla d’Urgell perquè els propietaris posin a lloguer els immobles

MOLLERUSSA
Can Sanpere ja és propietat de l’Ajuntament de Premià de Mar
patrimoni

Can Sanpere ja és propietat de l’Ajuntament de Premià de Mar

premià de mar
serveis

El Masnou municipalitza el servei d’aigua potable i posarà contenidors intel·ligents activats amb xip

el masnou
SARRIÀ DE TER

Instal·len dos mesos un aparell al costat d’Hinojosa per vigilar la qualitat de l’aire

SARRIÀ DE TER

La Generalitat impulsa un paquet de mesures per a l’equitat territorial i la Catalunya sencera