Societat

Les obres de la nova via per a vianants i ciclistes acabaran a la tardor

El Departament té en marxa les obres, que costaran més de 22 milions d’euros

La consellera de Territori, Ester Capella i Farré ha visitat aquest divendres, juntament amb representants dels Ajuntaments de la zona, els treballs en marxa per a configurar un nou tram de 2+1 i una via segregada per a vianants i ciclistes entre Sant Celoni i Riells i Viabrea, que finalitzaran la tardor vinent. Són actuacions per millorar la funcionalitat i la seguretat a la C-35 i ampliar la xarxa ciclable al Baix Montseny.

Capella ha destacat que la C-35 “és un dels eixos on més esforç estem fent per transformar la vialitat seguint un model integral d’adequació als nous reptes de seguretat, funcionalitat i incorporació de la mobilitat activa”. Alhora, ha posat en valor aquest projecte d’intervenció integral sobre aquest eix viari, “que inclou nombroses actuacions amb una inversió total prevista de 22 milions”, amb obres que ja han entrat en servei recentment i altres que estan en execució o en projecte. Fa un any, van finalitzar les obres d’un tram amb 2+1 entre Sant Celoni i Vilalba Sasserra, al qual donarà continuïtat el tram que s’està construint ara entre Sant Celoni i Riells i Viabrea. Els treballs en execució abasten una longitud de 6,6 quilòmetres i compten amb una inversió de 8,4 milions d’euros, finançada en part mitjançant fons europeus REACT.

Així, les obres abasten el tram de la C-35 entre la rotonda de Sant Celoni i la de Riells i Viabrea, un àmbit que registra un trànsit elevat, de l’ordre dels 25.000 vehicles diaris. A més de la construcció del nou carril per a millorar la funcionalitat de la carretera, l’obra inclou la col·locació d’una barrera rígida de formigó per a separar els dos sentits de la circulació i evitar el risc de xocs frontals, i es complementa amb l’adequació del drenatge i els elements de senyalització, abalisament i barreres de seguretat.

D’altra banda, l’obra en marxa inclou la construcció d’una via ciclable, que forma part d’un itinerari sensiblement paral·lel a les carreteres BV-5301, C-35 i GI-552, que ha d’unir els municipis de Vilalba Sasserra, Santa Maria de Palautordera, Sant Celoni, Gualba, Riells i Viabrea, i Breda, tot configurant una una xarxa ciclista estructurada a l’àmbit del Baix Montseny.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

educació

Tortosa farà llars d’infants als barris del Temple i Ferreries

TORTOSA
sequera

Les pluges revifen els cabals i aporten els primers 7 hm³ als pantans

barcelona
territori

Olost es planteja marxar del Lluçanès quan no fa ni un any que es va crear

olost

S’anul·la la Fira de l’1 de Maig per pluja

olot
CAMPRODON

Obren la convocatòria per accedir a 11 habitatges de lloguer social

CAMPRODON
Urbanisme

Adjudicades les obres per renaturalitzar espais i millorar l’enllumenat a la Pineda

Vila-seca
unió europea

Brussel·les investiga Meta per no combatre la desinformació

barcelona

Ane Movilla és la nova presidenta de Turisme Rural Girona

girona

Més de cinc milions per soterrar o desplaçar línies d’alta tensió a Reus, Begues i Rubí

Barcelona