Societat

turisme

A punt el B-Travel per preparar i contractar les pròximes vacances

El saló del turisme se celebrarà a Montjuïc del 15 al 17 d’aquest mes

“Malgrat l’escenari bèl·lic i la sequera fem una crida a l’optimisme”, diu Martí Sarrate, president del saló

Avui s’ha presentat el Saló B-Travel que se celebrarà al pavelló 8 del recinte de Montjuïc de la Fira de Barcelona del 15 a 17 de març. “Amb aquest saló marquem l’inici de la campanya turística, que és la Setmana Santa, una temporada que malgrat la sequera i a nivell internacional condicionada pels conflictes bèl·lics, esperem que siguin bona. Nosaltres volem fer una crida a l’optimisme i en aquest saló oferim, com cada any però aquest cop més, tota una sèrie d’elements que poden ser útils pels visitants per organitzar i si volen contractar ja les seves vacances”, explica Martí Sarrate, director del saló i vicepresident d’ACAVE (l’Asociació Corporativa d’Agències de Viatges Especialitzades). Hi haurà, ha explicat Sarrate, “una àmplia representació dels millors destins nacionals i internacionals ”, estands de totes les comunitats autònomes de l’Estat, que donaran a conèixer els seus destins i les seves ofertes culturals, naturals, gastronòmiques i d’enoturisme. Entre tots els destins destaca amb especial importància i com és lògic, la presència de Catalunya, a través de l’Agència Catalana de Turisme i dels patronats de turisme de totes les diputacions. I és que el turisme interior és un dels més contractats pels visitants del B-Travel i els que aixequen més interès. El turisme interior, que va despuntar arrel de la pandèmia, no ha parat de créixer, explica Sarrate. Aquest any i gràcies a les nevades dels últims dies es preveu que, per exemple, entre els destins més sol·licitats per aquesta Setmana Santa hi hagi les estacions d’esquí.

En aquest saló també hi ha representació internacional. Entre d’altres, hi haurà estands d’Argentina, Xile, Estats Units, França, Cuba, Portugal, Colòmbia, Tanzània, etc. I el més important, més de 40 agències especialitzades que poden ja organitzar els viatges dels visitants.

A part de les agències de viatge corporatives (com el RACC, El Corte Inglés o Eurovacances) també hi haurà estand de Renfe, ara que viatjar en tren s’ha tornat a posar de moda per motius de sostenibilitat. Menys sostenibles però una forma de viatjar que no para de créixer son els creuers. En aquest saló també hi seran presents les principals companyies.

Tornarà a captar l’atenció dels visitants la zona del saló anomenada B-Delicious Fest, un espai culinari on es podrà degustar, sobretot, productes de proximitat.

Previsions generals

La temporada turística, segons ha explicat Martí Sarrate, es preveu bona. “Aquest any tenim el llistó molt alt després d’un 2023 de rècord de turistes. Recordem que Espanya va rebre 85 milions de turistes internacionals que van fer una despesa de 108.662.000 euros, unes xifres que ens obliguen a seguir treballant en una activitat turística de qualitat i amb la perspectiva de la sostenibilitat en primer lloc”, explica.

El president del B-Travel recorda que aquest saló també és una plataforma que a través de les xarxes fa divulgació del turisme durant tot l’any. “Reivindico en nom del sector la capacitat que ha tingut de resiliència, que ha sabut fer bé les coses i contribuït a la recuperació econòmica del país”. Manté que “hem de seguir apostant per la transformació d’una manera ineludible , en la digitalització i la sostenibilitat. Hem de continuar fent una recerca del turisme de més qualitat i, sobretot, posar l’accent a desestacionalitzar aprofitant tot el que podem oferir des de gastronomia a esdeveniments musicals o esportius, com ara la Copa Amèrica, en diferents èpoques de l’any”.

El saló B-Travel l’any passat el van visitar més de 25.000 persones.

Àsia i Amèrica del Sud

Per aquesta Setmana Santa i com quasi cada any els catalans viatgen molt a diferents capitals europees, ideals per a conèixer en pocs dies. Des de fa uns quants any i els ciutadans que s’han pogut agafar algun dia més s’han rellançat molt els viatges als Estats Units, especialment a Nova York. Però la darrera tendència, on vol anar ara molta gent és a Àsia i també a l’Amèrica del Sud: Mèxic, Perú, Brasil, Argentina. Això és, en part, per la gran connectivitat que hi ha amb l’aeroport de Barcelona. També ha crescut el públic català que vol visitar Àfrica, en especial Kènia. I també s’ha posat de moda visitar les Illes Maurici.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Balanç satisfactori de la quinzena edició del festival Flors i Violes

palafrugell

Miquel Carreras, nou membre del Consell d’Administració de l’IAS

girona
MEDI AMBIENT

Aigua És Vida diu que no n’hi ha prou amb dessalinitzadores mòbils

girona
SOCIETAT

La pluja altera la programació de la Santa Creu de Figueres

FIGUERES
societat

Èxit de la caminada per demanar l’alto al foc a Gaza

Barcelona
infraestructures

Territori licita les obres de rehabilitació del pont de Sant Francesc a Manresa

Manresa
medi ambient

Iniciativa per reduir l’impacte en el medi de curses de muntanya

barcelona
tecnologia

Test a dos sistemes de recàrrega de cotxe elèctric

barcelona
religió

Últims dies de l’exposició sobre la ‘Visita Espiritual a la Mare de Déu de Montserrat’ de Torras i Bages

Montserrat