Societat

Brussel·les renya Foment pel retard de la connexió del TGV amb França

Infraestructures

La Comissió Europea ha renyat els governs espanyol i francès pel retard en la seva interconnexió ferroviària d'alta velocitat i proposa "com a solució transitòria equipar la línia històrica d'un tercer carril" per oferir "a finals del 2010 o el 2011 trens directes de Barcelona a Montpeller, Marsella, Lió i París".

Segons un informe del coordinador europeu encarregat d'accelerar la connexió del TGV amb la frontera francesa, Etienne Davignon, critica que la comissió intergovernamental de Madrid i París "no ha servit per evitar el retard" i que "la seva utilitat s'ha revelat escassa o fins i tot nul·la".

Retards fins al 2013
Davignon ha qualificat de "molt lamentable" que els governs no hagin reconegut el retard abans, "que probablement hauria permès adoptar mesures complementàries" a la Comissió. Pel coordinador europeu, l'eix ferroviari no podrà atendre l'augment de la demanda potencial de transport d'aquesta línia fins al 2013.

El coordinador de la interconnexió ferroviària entre els Estats espanyol i francès cita la connexió de Figueres com a "punt més crític" del projecte. "Sembla poc probable que les connexions directes des de França puguin anar més enllà de Figueres, i els trens procedents d'Espanya hauran de limitar-se a Perpinyà, per la incompatibilitat entre el sistema d'alimentació de l'actual línia i els combois", constata el seu informe. Per tant, "gestionar els retards registrats al sud de Figueres" és la "prioritat immediata", defensa.

La solució
Davignon proposa que "com a solució transitòria" s'estudiï  "la possibilitat d'una prolongació fins a Barcelona Sants equipant la línia històrica d'un tercer carril". El responsable comunitari pensa que "això podria permetre preveure a finals de 2010 o de 2011 serveis directes des de Barcelona fins a Montpeller, Marsella, Lió o fins i tot París, sense ruptura de càrrega a Perpinyà".

"Els retards registrats a la sortida de Barcelona i entre Girona i Figueres perjudiquen considerablement el rendiment d'aquest eix principal de la xarxa transeuropea de transport, sembla difícil que es pugui disposar de servei, fins i tot mínim, en el túnel abans de finals del 2010 o principis del 2011", critica el coordinador.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Èxit del concert de celebració dels 25 anys de Girona Centre Eix Comercial

girona

La justícia també tomba la superilla de Compte Borrell

Barcelona
salut

Anuncien que el nou hospital de Calella estarà fet el 2030

calella

Èxit de vendes el primer dia de l’Expocasió

fornells de la selva
CALDES DE MALAVELLA

Finalitzen les obres de la depuradora de Can Carbonell

CALDES DE MALAVELLA

L’escola de pilots d’Alguaire estarà a punt la primavera vinent

Alguaire

Concentració per reivindicar la salut mental en el treball

girona

235 alumnes de 6è de primària ballen per l’equitat a Sant Gregori

girona

S’inicien les obres per convertir el Xalet Soler en la Casa de la Tecnologia

girona