societat
La Platja de la Barceloneta estrena un vestidor inclusiu
La platja de la Barceloneta estrena aquest estiu un vestidor inclusiu per millorar l’accessibilitat i el confort dels usuaris. Segons ha informat l’Ajuntament de Barcelona, el nou local, que ha comportat una inversió de més de 200.000 euros, té 60 metres quadrats dividits en tres espais diferenciats per a la dutxa i el canvi de roba i estarà en funcionament cada dia, de dos quart d’onze del matí a dos quarts de vuit del vespre, fins l’11 de setembre.
Situat en un local sota els porxos de la platja, inclou un lavabo accessible amb dotació per a persones osmotitzades, zona de dutxa accessible, zona d’armariets i espera pels usuaris i una zona independent de canviador accessible amb grua, lavabo i dutxa. El nou local disposa de climatització, il·luminació led i està dotat d’un sistema d’alarma a cadascun dels espais per si la persona que en fa us patís alguna mena d’incident, pugui avisar als treballadors del servei de suport al bany per ser atesa. En el comunicat del consistori s’assenyala que el servei d’aquest punt pot atendre fins a tres persones a la vegada i està dissenyat per persones amb diferents graus de discapacitat.
El nou vestidor inclusiu forma part del punt de suport al bany de la Barceloneta, que fins ara era a la platja de Sant Miquel.
“Les persones amb discapacitat han de poder gaudir de la platja i, per això, fem una aposta clara i decidida per l’accessibilitat”, ha destaca la regidora de Salut, Persones amb Discapacitat i Estratègia contra la Soledat, Marta Villanueva, que ha fet un repàs a la millora que s’ha fet del servei de suport al bany d’ençà que l’any 2000 es van començar a fer accessibles les sis platges de Barcelona. “Ara fem una passa endavant més amb aquest nou canviador i amb un nou punt a la platja del Bogatell”, ha dit.
Nou punt al Bogatell
L’altra novetat del servei aquest any és la creació d’un nou punt de suport al Bany a la Platja del Bogatell, que se sumarà als punts de la Barceloneta, de Nova Icària i del Fòrum. El nou punt del Bogatell obrirà del 21 de juny a l’11 de setembre i inclou un canviador lavabo accessible, pèrgoles, passeres, grua i dutxa accessible i mòduls per als treballadors, així com a altres infraestructures i equipaments bàsics d’accessibilitat (cadires amfíbies, grues elevadores, armilles salvavides, cadires, etc.)
Els punts de Nova Icària i del Fòrum ja estan oberts des del 12 d’abril i allargaran temporada fins el 5 d’octubre.