Societat

La T-1 de l’aeroport estarà un mínim de 3 anys sense tren

Infraestructures

Sense notícies de l’arribada del tren a la nova terminal de l’aeroport del Prat. Tres anys després de decidir que la línia de Rodalies i el TGV arribarien a la T-1 del Prat, encara no hi ha data perquè comencin les obres. La nova terminal, que està a punt de posar-se en funcionament –s’obrirà abans de l’octubre–, no tindrà tren almenys fins d’aquí tres o quatre anys.

A diferència de la T-4 de Barajas, que es va estrenar amb un metro ben connectat amb la xarxa de Rodalies, a la nova terminal del Prat només s’hi podrà accedir amb cotxe, taxi o bus. La desídia del ministeri de Foment i les seves dues empreses públiques que participen del projecte, Adif i Aena, faran que una infraestructura per on poden arribar a passar 400.000 persones al dia i on treballaran 3.000 persones hagi de sobreviure sense transport públic d’alta capacitat. 

L’excusa de la seguretat
Fa només uns dies el número dos de Foment, Víctor Morlán, assegurava que “Aena encara no ha donat el permís per poder construir el túnel”. Per la seva banda, fonts de l’empresa pública que gestiona l’aeroport asseguren que encara no s’han fet els estudis necessaris per garantir la seguretat de les pistes, que aguanten pesos de fins a 300 tones quan aterren i s’enlairen els avions.

El problema, però, no és que els estudis hagin de ser exhaustius i complexos, sinó la voluntat política de completar l’obra del Prat. Al retard que ja acumula la nova terminal –la primera estimació era obrir-la a finals del 2007 o principis del 2008– s’hi sumarà ara l’absència d’un transport públic adequat per garantir els accessos a la nova infraestructura.

L’arribada del tren a l’aeroport –també hi ha una parada prevista a la terminal actual– ha estat motiu de polèmica entre l’administració de l’Estat, d’una banda, i el govern i els ajuntaments, de l’altra. Després d’anys d’estira-i-arronsa amb Álvarez-Cascos, l’arribada de Magdalena Álvarez a Foment va complicar encara més les coses. L’últim acord a què es va arribar era construir un únic túnel a l’aeroport que passaria per sota les pistes i que seria d’ample mixt.

D’aquesta manera, el bucle entre l’estació intermodal del Prat i l’aeroport seria compartit per trens de Rodalies i d’alta velocitat, una solució que no va deixar content ningú, ja que es penalitzava la velocitat dels TGV i també la freqüència de pas dels trens de Rodalies.

Així, a l’espera que la línia 9 del metro hi arribi entre el 2011 i el 2012, els accessos a la nova terminal seran força precaris. Si no es volen desplaçar amb taxi o cotxe particular, els viatgers hauran d’optar pels busos gratuïts que oferirà Aena des de les terminals actuals i des de l’actual estació de Rodalies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

En estudi la millora de la cohesió social a Can Puiggener de Sabadell

Sabadell
ADMINISTRACIONS

Roquetes redueix el deute municipal de 13 milions a 180.000 euros en setze anys

Roquetes
EDUCACIÓ

Més de 3,8 milions en climatització a escoles i instituts de les Terres de l’Ebre

Alcanar

Fisersa tanca l’exercici del 2023 amb un balanç positiu de 306.875 euros

GIRONA
societat

La Formula 1 tancarà totalment el pas a Passeig de Gràcia i el seu entorn

Barcelona
MEDI AMBIENT

L’àrea de Barcelona dobla el nombre de refugis climàtics i ja en té 186

Barcelona
societat

L’Ajuntament nega que el pla Endreça sigui agressiu, tal i com ha denunciat Arrels

Barcelona
societat

Les entitats socials criden a fer pinya davant l’auge dels discursos d’odi

barcelona

Alerten que les onades de calor marines “arrasen” les gorgònies vermelles

torroella de montgrí