Societat

L’apagada ja no indigna

La sentència del juliol que obliga Fecsa Endesa i Red Eléctrica a pagar per la gran avaria elèctrica del 2007 no ha generat noves peticions d’indemnització, tot i que fins a 225.000 afectats encara podrien reclamar

Les companyies Fecsa Endesa i Red Eléctrica de España no han rebut noves peticions d’indemnització per part d’usuaris afectats per la gran apagada elèctrica que va patir la ciutat de Barcelona l’any 2007. Una sentència del 15 de juliol va concloure que l’avaria era evitable i que les dues companyies s’havien de fer càrrec de forma solidària dels danys que es van produir. Hi ha 225.000 perjudicats que fins ara no han reclamat, però cap d’ells no sembla haver reaccionat després de la resolució judicial. “Fins a començaments d’aquest mes d’agost no hem tingut més reclamacions. I si n’hi ha hagut, que no tinguem comptabilitzades, han estat ínfimes”, va afirmar un portaveu de la companyia Fecsa Endesa consultat per l’AVUI.

La falta de reclamacions es pot explicar pel fet que la sentència va aparèixer en ple juliol, però el més versemblant és que l’interès dels abonats de la companyia a reclamar ha acabat decaient perquè simplement ha passat el temps. De fet, durant el procés judicial es va oferir als afectats la possibilitat de personar-s’hi com a perjudicats, però ningú va sentir la necessitat de fer-ho.

Aquesta apatia contrasta amb el moviment que hi va haver els dies immediats a l’apagada a les oficines d’atenció al client de Fecsa de l’avinguda de Vilanova. Tant de forma presencial com a través de telèfon, aleshores es va produir una allau de reclamacions que van fregar les 79.000, que han cobrat globalment 22 milions d’euros.

La sentència dictamina que les dues empreses han d’indemnitzar la totalitat dels 323.337 usuaris afectats pel tall de llum i, per tant, també és un recordatori per als 225.000 clients que encara no han reclamat que poden fer-ho. La resolució deixa clar que la responsabilitat de l’apagada és compartida entre les dues companyies i que, per tant, totes dues han de respondre solidàriament de les indemnitzacions.

Els que ara vulguin cobrar han de tramitar-ho ells i, per fer la reclamació, han de presentar el contracte de servei amb Endesa o bé un rebut de la llum corresponent a la data en què hi va haver l’apagada. El fet que molts usuaris no conservin durant tant de temps els rebuts de les companyies de serveis pot ser també una explicació al fet que no s’hagin produït més reclamacions.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.