Societat

La contra

Pessebres de sempre i d'ara

La Mostra de Pessebres d'Olot es clou amb un gran èxit de públic i amb el debat de sempre sobre els pessebres tradicionals i les visions més contemporànies

El debat és etern i no hi ha solució. I, segurament, és bo que hi hagi solució. La Mostra de Pessebres d'Olot ha tancat la porta de l'edició 2010 i 2011 i, com cada any, hi ha un grup de gent, força nombrós per no dir molt, que hi vol més pessebres tradicionals. Sembla que hi volen només pessebres tradicionals. Hi ha fins i tot qui no arriba a entendre els pessebres més conceptuals, els que amb una estètica contemporània conviden a reflexionar sobre el Nadal i tot allò que l'envolta. És un debat en el qual ningú no té la raó. I, per què? Doncs perquè per una banda la mostra d'aquest any ha tornat a ser un èxit de públic, i perquè, per l'altra, dues de les seus més visitades han estat l'exposició de diorames artístics i de l'escola de pessebrisme i el pati de l'Hospici, on, a través d'un muntatge laberíntic d'angelets, s'ha convidat els assistents a arribar al centre i bufar per aconseguir un desig.

La proposta de l'Hospici d'Ainhoa Robles i Míriam Sánchez, amb què aspiren als premis FAD de disseny d'aquest any, ha estat una de les grans novetats. I és que, juntament amb les creacions de la biblioteca Marià Vayreda –una lluita d'àngels i dimonis de Volums Estudi d'Arquitectura amb la col·laboració de Pol Cruells i Gerard Velasco de l'aula de còmic de l'Escola Municipal d'Expressió– i del vestíbul de Can Trincheria –l'arquitecta Mireia Martín hi ha perfilat figures contemporànies que convidaven a visitar el pessebre barroc del primer pis– han estat guanyadores del concurs públic que per primera vegada convocava la taula organitzadora per vestir seus.

Als claustres del Carme, els alumnes de l'àrea de disseny gràfic de l'Escola d'Art d'Olot, com cada any, han estat fidels a la seva particular visió del Nadal. Des que participen en la mostra han creat un muntatge en aquest espai convidant a la reflexió crítica sobre el Nadal a través de propostes contemporànies. Aquesta vegada, amb un muntatge amb predomini del blanc i d'un arbre nadalenc que feia reflexionar sobre la diversitat del Nadal i del món.

A la banda més clàssica, també ha estat molt lloat el pessebre de la ciutat del pati de l'hospital de David López i el pessebre popular de gran format que l'Agrupació Pessebrista d'Olot fa a l'ermita de Sant Francesc, a dalt del volcà Montsacopa. La mostra s'ha completat amb les creacions dels alumnes de l'Escola Municipal d'Expressió que s'han pogut veure al Museu dels Sants, on també hi ha hagut l'exposició Nàufrags del Naixement –una reflexió sobre la imatgeria religiosa de tres països– i una exposició de Melcior Teixidor d'elements nadalencs a Sant Ferriol. Finalment, hi ha hagut els pessebres de la rodalia del centre, a les ermites de la Moixina, dels Desemparats, a Sant Roc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
crònica

Des de la perifèria de les flors

opinió

Del Bulevard Rosa al conill blanc

Societat

Dormiran a la plaça de la Vila per exigir sostre a Badalona

Badalona
religió

Joan Torra, nou rector de l’Ateneu Sant Pacià

Barcelona
societat

L’Estat destina 700.000 euros a reparar els danys del temporal al litoral gironí

GIRONA
societat

Minut de silenci a Vic per rebutjar la mort d’una veïna presumptament a mans de la seva parella

Vic

Creix un 11,8% les persones grans de la Garrotxa que reben ajuda per falta d’autonomia

olot
societat

Vuit detinguts a l’Hospitalet d’una banda que robava coure a empreses

hospitalet de llobregat
EL CONSISTORI

Els comuns denuncien que per sanejar la depuradora de Mataró es paga quatre cops més cara l’electricitat

mataró