transports
Tornen les obres al metro del Vallès
El 8 d'octubre tornaran les màquines per acabar les obres de prolongació dels FGC a Terrassa i Sabadell, que han estat aturades gairebé deu mesos per falta de finançament. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va explicar ahir que la represa dels treballs ha estat possible per l'acord assolit amb les constructores i les entitats financeres per fer efectius els pagaments, no quan acabin les obres –el conegut com a mètode alemany i compromès per l'anterior govern tripartit–, sinó en anualitats fins al 2019. La inversió prevista per les dues obres és de 831 milions (se n'han rebaixat 17) i, en el cas de Terrassa, queda un import pendent de pagar de 226 euros, mentre que a Sabadell ascendeix a 390 milions.
A Terrassa, els treballs estan molt avançats i es preveu que l'obra pugui entrar en funcionament el 2014. Els dos túnels estan fets, com també les tres noves estacions, i falta acabar les connexions amb algunes sortides d'emergències i treballs de superestructura de via i catenària, l'arquitectura de les estacions i la senyalització. En el cas de Sabadell, l'entrada en servei de la línia està prevista per al 2016. S'ha de desmuntar la tuneladora per fer el segon túnel i les obres de tres de les quatre noves estacions estan molt avançades.