L’Ajuntament de Reus i el Consell Comarcal tindran una sola oficina d’atenció al consumidor
El nou equipament entrarà en funcionament el proper mes de setembre
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de l’Ajuntament de Reus (OMIC) i l’Oficina d’Atenció al Consumidor del Consell Comarcal del Baix Camp esdevindran un sol organisme que atendrà les consultes i tramitarà les reclamacions i queixes dels consumidors de Reus i la comarca. Aquesta nova oficina tindrà la seva seu a l’equipament municipal de la plaça de la Patacada, a pocs metres de l’actual OMIC. Es preveu que en aquest espai hi hagi tres treballadors, tot i que encara es desconeix si serà personal del Consell Comarcal o municipal, segons ha pogut saber Reusdigital. Totes dues administracions ultimen els detalls de conveni i el presentaran en breu.
Actualment, l’oficina del Consumidor del Consell Comarcal del Baix Camp –amb seu al propi organisme comarcal, al carrer del Doctor Ferran- és la responsable de tramitar les reclamacions i arbitratges que els ciutadans de Reus i comarca poden interposar adreçant-se a la pròpia oficina comarcal o a l’OMIC –amb seu al al carrer de Sant Carles i Sant Josep-, la qual té les funcions de consulta, mediació, i orientació en matèria de consum. Aquesta separació de rols es duu a terme des que la Generalitat de Catalunya, l’octubre de 2003, va atorgar competències en matèria de defensa del consumidor al Consell Comarcal del Baix Camp, entre les quals s’incloïa la tramitació de les reclamacions esmentades.