La Bústia ciutadana de l'Ajuntament de Vic sobrepassa els 6.000 comentaris
Manteniment d'espais públics, trànsit i sorolls són els aspectes sobre el que han arribat més aportacions. El servei es va posar en marxa fa set anys.
Nota de premsa de l'Ajuntament de Vic
La Bústia ciutadana és un espai interactiu per tal que la ciutadania pugui comunicar-se directament amb l'Ajuntament. Es va posar en funcionament el passat 1 d'agost de 2007 i 7 anys després ha arribat a més de 6000 consultes i comentaris, quantificant entre 2 o 3 missatges al dia.
Es tracta d'una eina útil per treballar conjuntament amb la ciutadania per la millora del dia a dia de la ciutat, d'aquesta manera al costat dels serveis que disposa l'Ajuntament de Vic, els suggeriments de la ciutadania són de gran vàlua per millorar i donar a conèixer deficiències.
El funcionament de la Bústia ciutadana es realitza mitjançant la web http://www.vic.cat/bustia-ciutadana on es pot registrar els suggeriments i les observacions.
Es responen totes les peticions i comentaris personalitzats o anònims; sempre que hi ha un contacte de la persona registrada es respon personalment la qüestió, a banda de ser també publicada a la bústia.
La millora de la ciutat és fàcil si tots hi participem i en aquets 7 anys de funcionament s'han registrat per exemple un 14,5% comentaris en relació a manteniment, 8,4% de circulació de trànsit, 9,9% comentaris en temes de senyalització, 8,2% de neteja, 7,2% de parcs i jardins, 3,9% comentaris referent en sorolls i per exemple un 20,4% de suggeriments entre d'altres.
La Bústia ciutadana de l'Ajuntament de Vic es troba a l'abast de tothom per ajudar a millorar entre tots la ciutat de Vic. També és una eina de consulta ja que es poden realitzar cerques de problemàtiques concretes o diàriament hi apareix algun detall o anècdota relacionada amb la ciutat.