Societat

“Aprenen a ser persones”

Els projectes concentren diverses matèries i motiven els alumnes

Els Jesuïtes del Clot han transformat les aules per fer espais més agradables

Colors vius, un espai ampli, sofàs i molta llum són algunes de les característiques que es poden veure a primera vista a la sala Àgora del col·legi dels Jesuïtes del Clot, a Barcelona. Un espai per aprendre, per treballar en equip i sobretot per estimular la lectura en un ambient còmode. “Com si estessin al sofà de casa”, explica la tècnica de gestió de la NEI dels Jesuïtes del Clot, Marta Nevot.

El dia comença amb una reflexió de vint minuts en què tracten temes d'actualitat o d'interès i motiven els alumnes marcant-los els objectius a seguir durant el dia. “Aquests mesos hem vist reduït el nombre d'alumnes trapelles. Se'ls veu més implicats i amb ganes d'anar a classe”, explica Nevot.

L'aula, de seixanta nens i nenes amb tres tutors, es divideix en tres grups de vint i un tutor per aprofundir en les matemàtiques, l'anglès o qualsevol altra assignatura. Tots disposen d'ordinadors portàtils, ja que moltes de les matèries aposten per la tecnologia i només utilitzen una plataforma a la xarxa. A la tarda es tornen a reunir els seixanta alumnes en una sola aula i se centren en els projectes amb la finalitat de concentrar diverses assignatures. It's history time, el projecte que acaben de dur a terme, oferia la possibilitat de tractar, a part de la història, altres assignatures, sempre adaptant-ho perquè s'assoleixin les competències bàsiques marcades en el currículum. Un cop acabada la jornada, es torna a fer una reflexió de vint minuts en què s'autoavaluen individualment i en grup per veure si s'han aconseguit els objectius proposats del dia.

Les aules es diferencien per la varietat de colors, les taules i cadires col·locades en petits grups i les grades on cada matí seuen per fer la reflexió conjuntament. A dins de cada aula hi ha dues sales petites, l'una per als tres tutors i l'altra per al material i a disposició dels alumnes. En Marc, un alumne de primer d'ESO, explica un dels projectes que havien acabat sobre els minerals i remarca: “Abans les classes eren molt avorrides, em costava molt recordar el que s'hi explicava; ara ens ho passem molt bé fent projectes i em queda més clar tot el que fem.”

Els alumnes passen a ser els protagonistes. “Aprenen a ser persones i se senten més importants, de manera que vénen i treballen amb il·lusió. La feina dels tutors ha estat molt dura, però no tornaríem enrere”, afirma Nevot.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

Èxit de la caminada per demanar l’alto al foc a Gaza

Barcelona
infraestructures

Territori licita les obres de rehabilitació del pont de Sant Francesc a Manresa

Manresa
medi ambient

Iniciativa per reduir l’impacte en el medi de curses de muntanya

barcelona
tecnologia

Test a dos sistemes de recàrrega de cotxe elèctric

barcelona
religió

Últims dies de l’exposició sobre la ‘Visita Espiritual a la Mare de Déu de Montserrat’ de Torras i Bages

Montserrat
turisme

El turisme actiu i d’esports d’aventura a Lleida vol superar els 800.0000 activitats contractades

llavorsí
ensenyament

La preinscripció a escoles de música de Barcelona, a punt

barcelona
societat

Desactivada l’alerta per inundacions

barcelona

S’entrega la 58a edició dels Premis Literaris

cassà de la selva