i també a 658
Els apartaments d'alta gamma són una opció per als turistes amb poder adquisitiu alt que es vulguin allotjar a Barcelona
Se sol demanar una fiança elevada i, en alguns casos, es fixa una edat per poder-los reservar
Hi ha algú que no recordi aquelles fotografies de dos turistes despullats en una botiga del passeig Joan de Borbó, a la Barceloneta? La imatge es va instal·lar en l'imaginari col·lectiu dels barcelonins l'estiu passat, com a reflex de la disbauxa i l'incivisme amb què s'han vist obligats a conviure els veïns del barri mariner, que amb les seves protestes han aconseguit situar els apartaments turístics sota la lupa de l'Ajuntament. Una imatge que treballa per revertir la patronal d'apartaments turístics de Barcelona, Apartur, que insisteix que la majoria dels clients d'aquest tipus d'allotjament són famílies, i defensa una gestió professionalitzada i ben feta per garantir una bona convivència amb els veïns.
Joves i famílies són, doncs, els tipus de clients en què s'acostuma a pensar quan es parla d'apartaments turístics. Un sector que, tot i haver-se vist relacionat amb el turisme desaforat i de borratxera, no és incompatible amb el luxe. Els habitatges d'alta gamma són una opció per als turistes que tenen un poder adquisitiu més alt i aquí el preu es pot disparar per sobre dels 500 euros per persona i nit durant les vacances de Setmana Santa. Chic Room Barcelona és una de les empreses especialitzades en el lloguer d'apartaments de luxe i en el seu web es poden trobar opcions que no estan a l'abast de totes les butxaques. N'és un exemple la casa de 460 m² i cinc plantes que ofereix al carrer de Santa Marta, al barri de Sant Andreu, que té fins i tot una sala de festes insonoritzada al soterrani. Allotjar-se en aquest immoble des d'avui i fins diumenge –set dies i sis nits– té un cost total de 7.900 euros, que equival a 658 euros per persona i nit si la lloguen dos inquilins i a 219 euros per persona i nit si ho fan sis. En aquest cas, a més, es demana una fiança de 1.000 euros per si es produeixen danys a la casa.
Un altre barri on també és possible llogar habitatges turístics d'alta gamma és el de Pedralbes. Chic Room Barcelona, per exemple, ofereix una casa de 450 m², amb piscina i jardí, que es pot reservar durant tota la setmana per un total de 4.980 euros. Si la lloguessin dos inquilins, el preu per persona i nit seria de 415 euros, import que es rebaixaria a 138 euros si la compartissin sis persones. En aquest cas, el dipòsit que demana l'empresa per si es produeixen danys a l'habitatge és de 900 euros. A prop de la platja, al barri de Diagonal Mar, hi ha un àtic de luxe de 180 m², amb piscina privada, que es pot llogar per 7.258 euros des d'avui i fins diumenge, preu que equival a 604 euros per persona i nit si s'hi allotgen dos inquilins i a 201 euros per persona i nit si se n'hi allotgen sis. En el portal 9flats.com es descriu l'apartament com “l'elecció perfecta per a parelles o famílies” i, de fet, una de les condicions per poder-lo reservar és precisament anar-hi amb la família o tenir com a mínim 35 anys. Dos filtres, el de l'edat i el del preu, que en teoria redueixen les possibilitats que els turistes puguin ocasionar molèsties a la resta d'inquilins.