‘Girona 10' com a model turístic per projectar al món la ciutat
L'alcalde Ballesta afirma que cal aprofundir en el camí iniciat per posar la capital gironina al mapa
Més de 50 activitats, com ara música i esport, omplen el cap de setmana
L'èxit de Girona 10, que ha sabut traspassar fronteres i fer que la capital gironina bulli un cap de setmana de gener, és el model a seguir per la capital gironina en el seu propòsit per ser un referent turístic i projectar-se al món. Així ho va afirmar ahir l'alcalde de Girona, Albert Ballesta, en el discurs d'obertura de la cinquena edició del Girona 10 d'aquest any, en què va reconèixer la feina feta per Carles Puigdemont i l'equip de govern des del 2011 perquè Girona sigui un referent turístic i va subratllar que “cal aprofundir en el camí iniciat per posar Girona al mapa, i anem per bon camí, amb iniciatives com ara l'èxit que suposa Girona 10”.
L'alcalde Ballesta també va remarcar les xifres d'aquest any: “Fins ara ja palesen que la ciutat de Girona bullirà de gent que ens ve a visitar”, i no va dubtar a recordar que si la ciutat ja té les Fires a la tardor i l'exposició de flors a la primavera, ara el Girona 10 ja s'ha convertit en “la festa major d'hivern”. El president de l'Associació d'Hostaleria de Girona, Josep Carreras, va agrair la participació de CaixaBank i Vermut Miró en la cinquena edició del Girona 10 i va reconèixer la tasca de la junta anterior de l'entitat, que el 2012 va decidir impulsar de nou un esdeveniment en ple mes de gener per trencar la tendència d'un mes d'ocupacions poc engrescadores. El tret de sortida de Girona 10 d'aquest any es va celebrar al local Platea i va servir per obrir de manera oficial aquest llarg cap de setmana, en què s'han programat més d'una cinquantena d'activitats.
Fins ara les xifres que s'han sabut indiquen que 52 restaurants tindran menús al preu de 10 euros per cap, una vintena d'hotels i apartaments amb les habitacions també a 10 euros o quinze bars i restaurants que oferiran el “vermut 10”, entre altres experiències. Esport a diverses places, visites
guiades a la catedral o al castell de Montjuïc, així com portes obertes als museus, concerts a la via pública o l'esperada nit de tastets gastronòmics de la plaça del Lleó, que sempre rep milers de visitants per redescobrir l'espai.
Nou logo
L'associació d'hostaleria va aprofitar l'obertura de Girona 10 per descobrir i fer públic el nou logo de l'entitat, en què destaquen unes línies senzilles i una lletra molt llegible, en un treball encarregat a l'empresa Marlon Branding.
LA XIFRA
Èxit de les visites teatralitzades a la catedral
L'espectacle Spiritus, que s'ha programat des d'ahir al vespre i fins diumenge per redescobrir la catedral de
Girona a través de sis personatges històrics, està complint les expectatives d'èxit i, pràcticament, ja ha omplert totes les seves places. Així ho afirmaven ahir al vespre els organitzadors poc abans de l'inici de les visites guia- des que permetran als visitants anar dirigits i acompanyats per l'escriptor i filòsof romà Luci Apoleu, un esclau, el rei Carlemany, el servent Abdul-Karim, la comtessa Ermessenda de Carcassona o el personatge llegendari de la Bruixa de la Catedral.
Les visites es fan des de dos quarts de vuit del vespre fins a les deu de la nit, amb sortides cada quart d'hora per als grups que s'han conformat. Amb el preu habitual aquest cap de setmana a la capital gironina de 10 euros per persona es pot redescobrir la seu gironina de nit i a través d'aquests personatges. Ahir a la tarda ja hi havia més de 600 places ocupades, sense gairebé vacants per ahir, divendres, o per avui, dissabte. Les poques places lliures que encara quedaven eren per demà,
diumenge, però es confiava acabar-les d'omplir entre avui i demà mateix.