L'ajut estatal cau un 50% des del 2010
Tot i això, l'aportació pública ha crescut en 55 milions, i ha suposat un esforç extra a les administracions catalanes
Les aportacions de l'Estat al transport públic metropolità de Barcelona, que el 2010 van pujar a 200 milions (incloent-n'hi 50 per la disposició addicional tercera de l'Estatut) no han arribat a 100 els últims tres anys, i tampoc ho faran enguany, tot i que el pressupost total aportat per ens públics ha crescut en 55 milions, fet que ha obligat les administracions catalanes (Generalitat, Ajuntament i Àrea Metropolitana) a un esforç extra. Des del 2010, a més, la implantació de targetes a preus especials per a aturats o famílies monoparentals, que s'unien a les de la gent gran o els joves, ha fet que el capítol de bonificacions hagi crescut de 4,3 a 36 milions. El transport metropolità va batre el rècord històric el 2015, amb 939,3 milions de viatges. L'objectiu és que l'índex de cobertura, la part que posen els usuaris, no superi el 50% (el 2003 era del 51%, pel 45% d'enguany).