Benestar
Perquè ningú hagi de callar
Les entitats socials demanen que hi hagi un telèfon per a la gent gran que és víctima de maltractaments
Dades de la conselleria d'Interior indiquen que el 90% d'avis que són agredits a Catalunya no denuncien els fets
La Taula del Tercer Sector reclama que hi hagi un telèfon d'atenció per a la gent gran que és víctima de maltractaments. Aquest telèfon hauria de ser atès per professionals amb formació específica, completa i continuada per detectar i avaluar adequadament cada cas i intervenir-hi. Les entitats socials volen, per un cantó, que aquest telèfon estigui dotat de recursos específics, com ara oficines i agències d'atenció semblants a les creades per a dones, nens i joves en situació de risc. Per un altre cantó, creuen que el servei ha d'anar acompanyat d'una campanya que doni a conèixer els principals maltractaments de què són objecte la gent gran. També volen pressionar perquè a casa nostra s'activi un protocol per protegir les víctimes i poder perseguir els agressors.
La Taula del Tercer Sector va presentar ahir l'informe Maltractaments a les persones grans. Una realitat oculta que exigeix respostes, segons el qual es calcula que més d'un 90% de les agressions no es denuncien, segons dades d'una enquesta de la conselleria d'Interior. Les entitats socials creuen que és molt important que hi hagi campanyes educatives per sensibilitzar els nens i la gent jove perquè tinguin present què és l'envelliment i les seves conseqüències. També demanen que es facin campanyes per potenciar el reconeixement de les persones grans, el seu rol social i la promoció d'un bon tracte, tenint en compte que avui a la gent gran no se la respecta prou i se la té al marge.
L'Organització Mundial de la Salut (OMS) defineix el maltractament a la gent gran “com una de les formes de violència més oculta i més desconeguda”.